A hűségidős internetes, televíziós előfizetői szerződések valamennyi esetben kedvezményekkel kecsegtetnek. Az alacsonyabb díjért cserébe azonban vállalnunk kell, hogy egy két, vagy akár három éven át nem váltunk előfizetői csomagot.
Dr. Sári Judit szerint ezt win-win helyzetnek is hívhatjuk, hiszen mindkét fél számára előnyökkel jár. Az élet azonban hozhat nem várt eseményeket. A vállalt hűségidő alatt megtalálhatjuk álmaink otthonát, de sajnos az is előfordulhat, hogy anyagi megfontolásból kényszerülünk szeretett házunk elhagyására.
Milyen hátránnyal járhat a hűségidő alatti szerződésbontás?
Ha a hűségidős előfizetői szerződést a határozott idő letelte előtt mondjuk fel, sajnos kötbérfizetésre kötelezhet a szolgáltató az általunk aláírt szerződés feltételei alapján.
A szerződés is költözhet velem?
A szolgáltatók többsége rugalmasan áll e kérdéshez. Ha az új ingatlan a szolgáltató kiépített területére esik, a lakcím módosítására minden további nélkül van lehetőség.
Mi történik akkor, ha az új ingatlan területén nincs kiépített technikai rendszere a szolgáltatónak? E téma kapcsán talán ez a kérdés a legfontosabb.
Egyes szolgáltatók igényt tartanak a kötbérre, míg mások elengedik azt, ha a szolgáltatás igénybevétele kizárólag ezen okból meghiúsul.
Ezért nagyon fontos előre látni, és egy többéves hűségidő vállalása előtt tájékozódni, milyen következményekkel járhat a szerződés fenti okból történő ellehetetlenülése – mondta végezetül a D.A.S. JogSzerviz szakértője.
Az áthelyezés általános szabályai
Áthelyezésre kerül sor, ha a telefon, internet vagy televízió szolgáltatást ugyanattól a szolgáltatótól más lakcímen, telephelyen (létesítési címen) kívánjuk igénybe venni – telefonszolgáltatás esetében ugyanazon a hívószámon.
Ez utóbbi esetben a számhordozásra vonatkozó szabályok szerint járhatunk el.
Áthelyezéskor alapesetben a szolgáltatóval fennálló szerződésünk csak az új cím tekintetében módosul.
Előfordulhat azonban, hogy a szolgáltató az új címen csak egy másik díjcsomagban tudja biztosítani szolgáltatását, ezért a díjcsomag tartalma is módosul.
Ennek oka lehet, hogy a szolgáltató az érintett területen más vezetékes technológiát alkalmaz, eltérő a hálózati kapacitása (például: kisebb az internet sebessége), vagy helyi igényekhez alkalmazkodik (például: a helyi csatornakiosztásában más televíziók szerepelnek).