A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

Testarossa-ítélet – érdekesség a vintage védjegyek világából

Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
BAHRAIN, BAHRAIN - NOVEMBER 28: Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF1000 during final practice ahead of the F1 Grand Prix of Bahrain at Bahrain International Circuit on November 28, 2020 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Clive Mason - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
A vintage védjegyek olyan jól ismert, már csak a fogyasztók emlékezetében élő védjegyek, amelyeket új termékként a piaci forgalomban hosszú ideje nem találhatunk meg. Ilyen például a Ferrari Testarossa-védjegye, amelyet az 1984 és 1991 között gyártott Testarossa modell árujelzőjeként ismerhettünk meg – hívták fel az Origó figyelmét a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala szakértői.
Vágólapra másolva!

Ugyanezt az ikonikus modellt már legalább 25 éve nem gyártja a Ferrari, használt autóként továbbra is népszerű, de cserealkatrészeket, valamint javítási és karbantartási szolgáltatásokat is kínálnak.

Németországban eljárás indult, hogy megszűntessék a Testarossa-védjegyet, mivel már évek óta senki nem használta.

Az összevont ügyekben hozott ítéletében az Európai Unió Bírósága a 2003-as ítéletét megerősítve megállapította, hogy gépjárművek esetén a védjegy használatának minősül az is, ha a jogosult használt autóként értékesíti őket, cserealkatrészeket kínál, vagy éppen a Testarossa-modellhez kapcsolódó szolgáltatásokat nyújt.

Ebben fontos szerepe van annak, hogy ezek a kapcsolódó termékek és szolgáltatások egyértelműen az eredeti autóhoz kötődnek, és ennek a kapcsolódási pontnak köszönhetően elégítik ki a fogyasztók igényeit.

A hasonló vintage védjegyek jogosultjai számára ez nagyon jó hír.

Más szektorokban viszont ez nehezen alkalmazható (például: gyorsan forgó fogyasztási cikkek esetében, ahol nem beszélhetünk fenntartással és javítással kapcsolatos termékekről és szolgáltatásokról), így továbbra is inkább a versenyjogi és más, nem iparjogvédelmi jogokra alapított jogérvényesítés marad előtérben.

Forrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Clive Mason
Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!