Egy Tel Avivból jelentős késéssel érkező járat 195 utassal és 75 darab poggyásszal a fedélzetén nem sokkal éjjel egy óra előtt szállt le a budapesti repülőtéren 2022. június 27-én. Az első bőrönd kereken öt órával később került szalagra, az utolsó hat percre rá.
A közbeeső időben senki semmiféle tájékoztatást nem adott a csomagjaikra váró utasoknak arról, hogy tulajdonukat, értéktárgyaikat mikor kaphatják vissza.
Sokan így teljes bizonytalanságban magukra hagyva kénytelenek voltak a reptéren éjszakázni.
A Technológiai és Ipari Minisztériumban működő közlekedési hatóság hivatalból két eljárást is indított a körülmények feltárása, a felelősök felkutatása érdekében.
Az egyikben a földi kiszolgálóról megállapította, hogy a Menzies az érkező poggyászok kirakodására vonatkozó normaidőt az első poggyász esetében 285, az utolsóéban 271 perccel lépte túl.
A társaság saját nyilatkozata szerint öt órával a járat várható érkezése előtt már tudott arról, hogy a légi jármű késni fog.
Ennek ellenére a cég több munkavállalóját tervezett beosztásuk lejárta előtt hazaengedte, a munkaerő-szervezésben is csak hátráltatta tehát az érkező járatok mielőbbi kirakodását.
A szakmai követelmények egyértelmű megszegése miatt közigazgatási szankcióként 5 millió forint bírságot szabtak ki a földi kiszolgálóra.
A hatóság egy önálló eljárásban keresett választ arra, hogy a repülőtér forgalma hogyan haladhatta meg a mélyalvási időszakban megengedett szintet.
A bekért adatokból kiderült, hogy a kérdéses napon összesen 21 repülőgép szállt fel vagy landolt éjfél és hajnali öt óra között a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
A védett időszakban lezajlott műveletek száma idén júniusban - zömmel a menetrendi időn kívül, késéssel közlekedő járatok miatt - többszörösen haladta meg a szabályokban foglalt maximumot.
A repülési korlátozások megsértése miatt a hatóság 10 millió forint légiközlekedési bírság megfizetésére kötelezte a Budapest Airport Zrt.-t.