A játék megismerés, gyakorlás, tanulás, tapasztalás, feszültség levezetés, de legfőképpen öröm. Továbbá fejleszt, kommunikációra, kooperációra tanít, előhív rég elfelejtett készségeket, stratégiát mutat. A gyerekeknek pedig nem az a fontos, hogy drága játékokkal játsszanak, hanem hogy a fantáziájukat megmozgassuk. Bemutatunk néhányat, amivel kellemesen elszórakozhatunk:
Kabaleo
Ez a játék első látásra egyszerűnek tűnik, de valójában óriási koncentrációra van szükség hozzá.
Adva van ugyanis rengeteg különböző színű egy- és kétgyűrűs pici gúla, plusz egy fekete zsák.
A logikai játék során a kör elején mindenki kap egy titkos színt, amit úgy kell a gúlatorony tetejére játszani, hogy a többiek ne jöjjenek rá a színünkre. Akinek a legtöbb építmény tetején szerepel a saját, titkos színe, az nyert.
A játék során lehet blöffölni, stratégiákat változtatni, és minden cselt bevetni a végső győzelem érdekében.
Fauna
Friedemann Friese, az újító ötleteiről és zöld hajáról ismert játéktervező az állatok világába vezeti be a játékosokat. A játékot 360 nagyméretű kártyával kell játszani, amelyeken különböző gerinces állatok képei és adatai (élőhely, testhossz, magasság, súly, farokhossz) találhatóak. A tábla egy hatalmas világtérkép, régiókra osztva, és ezen lehet tippelni az állatok élőhelyére. A játék trükkje, hogy egy helyszínre csak egy játékos tippelhet. A játék során lehet blöffölni, félrevezetni a többieket egy szándékosan rossz tippel. A helyes, vagy megfelelően közeli tippekért jár pont. Az nyer, aki vagy elérte a kitűzött pontszámot. A kártyaillusztrációk és a játéktábla nagyon szépek, de az állatok képei lehetnek becsapósak. Előfordul, hogy tippelni kell egy adott állat farokhosszára, és az sem látszik a képen, hogy egyáltalán van-e farka, de ez ne tántorítson el senkit a bátrabb tippeléstől. Néha jobban kifizetődő bátornak lenni, mint a biztosra menni!
Elvarázsolt labirintus
Ez a trükkös memória játék 2009-ben az év gyerekjátéka volt. Nehéz olyan társasjátékot találni, ami gyereknek és felnőttnek egyaránt ugyanolyan kihívást jelent, de erre mindenki hamar rá fog kapni.
Egy titokzatos - kétrétegű, alsó felén tetszőleges nehézségűre beállítható- labirintusban minél több varázslatos tárgyat kell összegyűjteni, és haladni a láthatatlan folyosókon úgy, hogy ne ütközzünk falakba.
A mágneses játékfigurához egy golyó kapcsolódik az alsó táblarégióban, és ez érzékeli a falat, ha ugyanis áttoljuk egy fal fölött, akkor elengedi a golyót és az nagyot koppanva kigurul a tábla egyik sarkához. Aki nyerni akar és célba érni, annak bizony emlékeznie kell arra, hogy hol és merre találhatóak a falak, amiket kerülnie kell.
Csótány póker
A játék nevében szereplő póker szó a vég nélküli blöffölés lehetőségét adja a kártyajátékban. Nem igényel nagy szellemi kihívást és gondolkodást, könnyű csalni benne.
A játék lényege, hogy minél több kártyát kell átpasszolni játékostársainknak, és az első játékos, aki négy ugyanolyan kártyát kap elveszíti a játékot. A játékosok a kártyákat fejjel lefelé fordítva adják át egymásnak.
A kártyákat kapó játékos elhiheti vagy cáfolhatja, hogy a neki felkínált kártyák megfelelőek-e. Aki hiszi, veszi. Aki nem hiszi, megnézi: ha leleplezte a blöfföt, a felkínálóé a ronda bogár, ha cáfolta a valódi kínálatot, el kell vennie. A következő játékos aztán ugyanazzal a döntéssel szembesül.
Bang
Ez egy könnyen megtanulható western kártyajáték, ahol bőven van alkalmunk kiszúrni játékostársainkkal. A játék esszenciája: a banditák vadásznak a seriffre, a seriff és helyettese a banditákra, a renegát pedig mindenkire.
A játék elején csak a seriff személye tisztázott, a többiekről nem lehet tudni, hogy milyen szerep jutott, ezért mindenki elkezd vaktában, később pedig célirányosan lövöldözni kis társaira.
Ha a vadnyugati hősök egyikének képébe bújunk, és fegyvert (kártyát) ragadunk, akkor lóra pattanhatunk, börtönbe zárhatnak, dinamitot dobálhatunk, vagy visszaverhetjük az indiánok támadását. Még akkor is nyerhetünk, ha közben szitává lőnek.