Talán egy kicsit jobban fogja érezni magát, ha elolvassa a brit VoucherCodes.co.uk felmérésének összefoglalóját, amely szerint a következő területeken lehetne fejlődni:
Vásárlás az utolsó utáni pillanatban
A riport szerint minden ötödik férfi és minden tizedik nő csak az utolsó pillanatban veszi meg az ajándékokat. A last minute ajándékvásárlás igazi hősei képesek egy benzinkútról beszerezni az összes meglepetést. (A kutatás vezetője szerint ez egy olyan világban, ahol mobil alkalmazások könnyítik és rövidítik le a vásárlást, ezek a dolgok elfogadhatatlanok.)
Elfelejtjük, hová dugtuk az ajándékot
Az sem mindig jó, ha túl korán elkezdjük a vásárlást. Minden negyedik emberrel előfordul, hogy nem találta meg a családtagok elől eldugott meglepetéseket, amikor már a csomagoláson volt a sor. Erre a nők hajlamosabbak – nem véletlenül, hiszen ők azok, akik gyakrabban vásárolnak jó előre.
Megtartjuk a másnak vett ajándékot
Másoknak nem a feledékenység okoz gondot, hanem az, hogy maguk is a csábító ajándék hatása alá kerülnek, és végül inkább megtartják maguknak a meglepetést. A megkérdezettek 22 százaléka vallotta be, hogy előfordult már ilyen.
Tökéletes bevásárlás - magunknak
Minden hetedik ember tér haza úgy a karácsonyi ajándékvadászatból, hogy több jó dolgot is talált – saját magának.
Egy régebbi ajándékot csomagolunk be és adunk tovább
A kutatás résztvevői közül minden tizedik ember beismerte, hogy volt már arra példa, hogy saját holmiját csomagolta be újra és adta tovább. Ez azért nem teljesen elvetemült dolog, főleg, ha egy számunkra értéktelen ajándékkal örömet tudunk okozni másoknak.
Aggodalomra tehát semmi ok, mindenkinek megvannak a sötét kis ünnepi titkai. Azért nem árt, ha készítünk egy bevásárlólistát az ajándékokról.