A két csirke, a "szőke" és a "barna" hozzászokott már a nyílt tengeri utakhoz. Berendeztek nekik egy kis tyúkólat, ahol a várakozások szerint naponta egy-egy tojást tojnak majd, így biztosítják a hajós táplálkozásának egyik fő elemét.
Miceli kis konyhakertet is visz magával: két tálcát akaszt lámpák alá, ezek mesterséges fényénél, a helyben előállított trágya segítségével és a sótlanított tengervízzel öntözve fog salátát és spenótot termeszteni. Étrendjéhez a kifogott halak szolgáltatják majd a húst, azonban a biztonság kedvéért fagyasztva szárított élelmet is visz magával az vakmerő vitorlázó.
"A vitorlásom kicsit olyan lesz, mint az űrhajósok kabinja, teljesen önellátó. A félelem mindig itt lesz velem, de ez érthető és előre látható félelem lesz" - magyarázta Miceli.
Úgy döntött, segédmotort sem szerel az Eco 40-nek elnevezett hajójára. Azzal is felszeretné hívni a figyelmet a klímaváltozás elleni küzdelem fontosságára, hogy bebizonyítja: a főzéshez, radarja és a műholdas telefonjai működtetéséhez elegendő a hajója által termelt áram. A vitorlásra 12 méter hosszan napelemeket szereltek fel, két szélturbinával és vízturbinákkal is ellátták.
A Roma Ocean World elnevezésű projekt előkészületei évek óta folynak a Római és a Bolognai Egyetemek közreműködésével. Az Eco 40 vasárnap hajózik ki Civitavecchia kikötőjéből, és a Vendée Globe útvonalát követi, mely mintegy 28 ezer tengeri mérföld (52 ezer kilométer) hosszú. Visszatérését öt-hat hónap múlva várják.