A tiltakozó akciót az Eagles énekese, Don Henley indította el, s később csatlakozott Billy Joel, Sheryl Crow és a mindig is lázadó attitűdjéről ismert No Doubt összes tagja is. Úgy tervezik, tiltakozásuknak négy, Los Angeles környéki koncert formájában adnak hangot.
Úgy gondolják, a popipar szerződései egytől egyig afféle beleegyezett rabszolgaságba taszítják a művészeket. Jogaikat védendő szervezetet is alapítottak, Recording Artists Coalition (RAC) néven.
Érveik és követeléseik érthetőek és logikusak is, azt kérik, a zenei szerződések se tarthassák tovább lekötve a művészeket, mint filmes társaik. Ehhez az Egyesült Államok törvényeit kellene megváltoztatni, s ilyen esetekben ez bizony nehéznek szokott bizonyulni.
A Koncertek a Művészek Jogaiért elnevezésű sorozatot a Grammy-díj átadása előtti estén fogják megtartani. Az időzítés nem véletlen, a Grammyt zenei Oscarként szokás emlegetni, a szakma minden ágának képviselői megjelennek Los Angelesben, hogy végignézzék az eseményeket és elvitatkozzanak a jövőről.
Henley szerint az utóbbi időben egyre csak szorul a zenészeket fojtogató hurok. Szerinte a popipar művészeinek, mint bárki másnak is, kijár a lehetőség, hogy jobb lehetőségeket keressen és kipróbálja magát egy szabad piacon.
Természetesen a másik oldal képviselőinek más a véleménye az esetről és a jogokról. A RIAA, az amerikai hanglemezkiadók szövetsége szerint a fennálló jogok tisztességesek.
A szövetség elnöke azt mondja, szerinte ezt a kezdeményezést a közvélemény nem fogja támogatni. Azt ugyanis mindenki belátja, hogy még egy jó képességű, különleges adottságú zenészből is rengeteg pénz, idő és energia befektetésével lehet csak sztárt gyártani.
Ráadásul a sikert így sem garantálja semmi. A kockázati tőkének pedig magasak a kamatai…
Korábban:
Nyolcszoros Grammy-jelölt a U2
A Grammy jövő évi életműdíjasai