Az immár magyarországi márkákat is értékelő Superbrands díjátadó gáláját kedden este rendezték Budapesten. Hazánkban idén először több mint tízezer márkából választották ki a 400 legjobbat, amely viselheti a Superbrand titulust Magyarországon.
A Sziget Fesztivál által elnyert díjon kívül további négyet is kiosztottak. A bizottság szerint a Legjobb magyar márka az Unicum, a Legsikeresebb túlélő márka a Pick, a Leginnovatívabb márka a Nokia, míg a Legjobb márka a társadalmi felelősségvállalás szempontjából a Matáv.
Superbrand az a márka, amely a saját területén kitűnő hírnevet szerzett. A fogyasztóknak, a konkurens márkákhoz képest olyan érzelmi és kézzelfogható előnyöket nyújt, amit a vevők elvárnak és elismernek.
A Superbrands-program közel tíz évvel ezelőtt indult. Az 1995-ben Nagy-Britanniában alapított, mára világszerte közel 30 országban működő nemzetközi program a legismertebb kommunikációs- és marketingszakembereket kéri fel világszerte, hogy hozzáértésükkel és tapasztalatukkal támogassák a Superbrands kezdeményezést.
A londoni központú szervezet minden országban felállít egy független és önkéntes bizottságot annak biztosítására, hogy az adott ország márkái közül az arra érdemeseket emelje Superbrand státusra.