Az alacsonyabb társadalmi osztályok fiataljainak életét megörökítő birminghami The Streets szövegeiben fontos szerepet játszik az alkohol (a drogok, a szerencsejátékok és a bunyók mellett), és Mike Skinner (aki maga az egyszemélyes Streets) életvitelével gyakran bizonyította, hogy ő valóban saját tapasztalatairól szövegelt lemezein.
Most azonban a The Sun című napilapnak úgy nyilatkozott, hogy ráébredt, itt az ideje meghúzni egy határt.
"Eljutottam odáig, hogy kezdtem abszolút röhejessé válni, és nagyon gorombán viselkedtem" - ismerte be Skinner. "Ha valaki úgy sértegeti a közönségét, ahogyan én tettem mostanáig, annak nem lesz jó vége."
Hozzátette azonban azt is, hogy eddig egyetlen alkalommal lépett föl teljesen "tisztán", és ez a koncertje olyan jól sikerült, hogy ezentúl ezt a receptet kívánja követni.
A Streets eddig két lemezt jelentetett meg: a bemutatkozó Original Pirate Material és a tavalyi A Grand Don't Come For Free egyaránt hatalmas kritikai és közönségsikert aratott. A szakírók Skinnert nemzedéke legnagyobb szövegírójának tartják, míg zeneileg is teljesen egyedi - a hip-hop, a garage és a klasszikus brit pop elemeit vegyítő - világot alkotva az egyik legfontosabb alakjává vált napjaink brit popzenéjének.
Skinner - amerikai hip-hop előadók útját követve - saját lemezkiadót is alapított The Beats néven, ahová elsőként ismerőseit, a Mitchell Brothers nevű formációt szerződtette. Amint azt a The Guardian újságírójának elmondta, valódi üzleti vállalkozásnak szánja a lemezcéget. Ennek azért van jelentősége, mert korábban rengeteg pénzt veszített szerencsejátékokon, így talán a kiadó alapítása szintén valamiféle megkomolyodás jele.