Már egymilliónál is több példányt adtak el Kanye West második lemezéből. Az atlantai rapper Late Registration című albumából megjelenése második hetében 283 ezer kelt el, és ezzel természetesen továbbra is vezeti a Billboard listáját. West a héten jelentette be egyébként, hogy október 11-én meg is turnéztatja az új albumot az Államokban, ami szintén nem fog az eladási adatok kárára válni, akárcsak az sem, hogy emlékezetes Bush-ellenes kirohanása miatt még mindig címlapokon van a neve.
Az amerikai lista második helyén 50 Cent újra kiadott The Massacre című tavaszi sikerlemeze szerepel. Fiddy jó néhány extrával turbózta fel az újracsomagolt albumot: videoklip az összes dalhoz, egy trailer a Get Rich Or Die című filmjéhez, és az Outta Control című szám remixe is a delux kiadáshoz tartozik.
Ezzel a rappernek sikerült is megelőznie a Rolling Stonest, hiszen hiába vásároltak 129 ezret az A Bigger Bang-ből (amely egyébként a Stones eddigi legtöbb példányban elkelt albuma az első héten), ez csak a lista harmadik helyéhez volt elég. A nyolc év után stúdióalbummal visszatérő zenekar lemeze az egyetlen valóban új album a top 10-ben, ami már mutatja, hogy a múlt heti felfordulás után ismét csendesebb hetet zárt az amerikai lemezpiac.
A top 10-be két régi lemez tért vissza: a Green Day és az American Idiot lassan egy év után még mindig tényező, míg Young Jeezy albuma sem először liftezik már a közvetlen élcsoporton belül. Ezenkívül pedig semmi komoly változás, a Stones lemezén kívül egyetlen új album sem került a Billboard top 50-jébe.
Nagy-Britanniában visszarendeződésnek lehetünk tanúi, hiszen a múlt héten úgy tűnt, James Blunt érzelmes dalait már mindenki megvette, akit érdekelt. Nos, nem így történt, a volt békefenntartó visszavette az első helyet a McFlytól, amely pünkösdi királyságát követően már csak hatodik.
Blunt mögött a Stones és a Bigger Bang a második, és ez nem is rossz eredmény, ha azt nézzük, hogy nyolc éve a Bridges To Babylon csak a hatodik helyig jutott. A hét legnagyobb ugrását a top 10-ben egy újabb énekes-dalszerző, a hawaii születésű Jack Johnson produkálta, akinek az In Between Dreams című lemeze nyolc helyet előrelépve a tizedik a héten, és azt illusztrálja, hogy az Egyesült Királyságban minden korábbinál nagyobb igény mutatkozik a melankolikus, érzelmes énekes-dalszerzőkre - előbb Blunt, aztán Daniel Powter, most pedig az Amerikában már tavasszal taroló Johnson.
Múlt héten már utaltunk a Mercury-díj várható hatásaira, és ebben nem is tévedtünk, hiszen a nyertes, az addig a top 40 közelébe sem kerülő Antony and the Johnsons I Am A Bird Now című albuma a lista 16. helyén debütált ezen a héten. A díjkiosztón fellépett zenekarok közül jelentőset lépett előre a Hard-Fi és a Maximo Park is a lista hátsó régióiban, KT Tunstall pedig már az ötödik.
Új album még a top 40-ben a Bob Dylanről szóló dokumentumfilm zenéje (a 21.), míg az újra kiadott The Massacre itt csak a 33. helyre tért vissza.
Németországban bezzeg valóságos forradalom zajlott a héten: a lista első három helyén új lemez található. A Rolling Stones nem teketóriázott, és rögtön az élen kezdett, míg James Blunt szorosan a nyomában, jelezve, hogy a kontinensen is megkezdte hódítását. Harmadik mögöttük a karlsruhei születésű énekes és dalszerző, Laith Al-Deen új albuma, a Die Frage Wie. Új név még a top 30-ban a gimnáziumi német nyelvkönyvekből ismert keletnémet rocklegenda, a Puhdys.
Magyarországon a Rolling Stones éppen hogy befért a top 10-be, bár azzal Jaggerék sem számolhattak, hogy olyan nagy nevekkel kell megküzdeniük, mint a Nagyecsedi Fekete Szemek, amely az ötödik helyen rajtolva a hét legjobb debütáló nagylemezét tudhatja a magáénak. Újonc még a 12. helyen Baby Gabi és a Szivárvány, míg Craig Davidnek nálunk a 25. hellyel kell megelégednie.