A Billboard listáját megpillantva először elbizonytalanodhatnánk, hogy jó helyen járunk-e, de aztán rá kell jöjjünk: megjött az ősz, ami egyrészt jelenti a fesztiválidőszak végét, másrészt pedig az új albummegjelenési évad kezdetét. Ennek megfelelően az amerikai lemezeladási lista első tízesében nem kevesebb, mint hét új belépő van, az ott ragadt hármasból is egyedül Kanye West tudott előkelő pozíciót megőrizni, fenntartva magát a második helyen.
A slágerlista élén indított The Peoples Champ című debütáló lemezével Paul Wall. A houstoni rapper már jó ideje kiveszi részét a belassulásból sportot űző déli hiphop promotálásából: volt party-dj, szórta a rímeket utcákon, klubokban, majd mixtape-ek készítésével mozgósította az underground szcénát. 2002-ben vette fel első lemezét akkori társával, Chamillionaire-rel, amit további néhány együttműködés követett, majd a hírnevet a Mike Jones-féle Still Trippin'-en való szereplése hozta meg. Ezt követte a most megjelent első album, amely, úgy látszik, bejött az amerikaiaknak, bár ebben lehet némi szerepe annak is, hogy újra kezd népszerűsödni az a tipikus houstoni stílus, amit a nem túl bizalomgerjesztő megjelenésű Wall is képvisel.
A Billboard harmadik helyére érkezett a keresztény zenei toplistákat gyakran vezető Switchfoot újonnan megjelent Nothing Is Sound-jával. A srácok már teljes egészében azt a rádióbarát modern rockot játsszák, amivel legutóbbi albumukat két húzószámmal és aktív turnézással dupla platinává minősíttették. Befért még az első öt közé a hangját '91 óta hallató countryénekesnő, Trisha Yearwood, és az amerikaiak új kedvenc lánycsapata, a Pussycat Dolls is. Utóbbi csapat még '95-ben indult Los Angeles-i táncshow-ként, majd a 2003-as Charlie angyalai filmben jelentek meg, amit már számos tévés megjelenés követett. A Black Eyed Peas-es will.i.am és a producer, Timbaland segítségével idén előrukkoltak első lemezükkel, ami mindjárt a slágerlista ötödik helyén nyitott, valószínűleg nagyban köszönhetően a hatalmas sajtóvisszhangnak, ami folyamatosan kíséri őket.
Érdekes megjegyezni a listát szemlélve a régi nagyok visszatérő és besztof albumait, melyekből most egyszerre érkezett néhány, meglehetősen vegyes sikereket elérve. Új megjelenőként a hatodik helyen nyitott Paul McCartney öregesen kiforrott, a kritikusokat kilóra megvevő Chaos And Creation In The Backyard című visszatérő lemeze, ami a Rolling Stones harmadik helyes indításához képest némi lemaradás, viszont a Stones ezen a héten már csak a 12. helyre kvalifikálta magát. 80. születésnapjára készített magának duetteket felsorakoztató albumot B. B. King, ami sok újat nem hoz, inkább a "klasszikus" címke lehet az, ami elvitte a 45. helyig.
Még a Queen fért be a régiek közül "új" anyaggal az első százba: Paul Rodgers énekével támogatott sheffieldi koncert felvételét dobták piacra két lemezen, ami még a nem éppen elkötelezett Queen-rajongóknak is több sebből vérzik. Egyrészt sokak szerint a Mercuryt helyettesítő Rodgers hangja egyszerűen nem passzol a Queen hangzásvilágába, másrészt pedig bár a felvételen hallható koncert biztos hatalmas élmény lehetett, nem sok értelme van ezt a fotelből hallgatni, mivel örök érvényű pillanatokkal közel sem büszkélkedhet.
Az előzőhöz hasonló eredményt ért el a Genesis Platinum Collection válogatása, amely épphogy a századik helyet tudta megcsípni. A bukások közé tartozik még a Dandy Warhols új lemeze, ami viszont a kifejezetten anti-slágeres hangzás miatt nem is különösebben nagy meglepetés, így a fiúk a 89. helyen indították útjának az új anyagot a tengeren túlon.