Kevés olyan előadó van a hazai könnyűzenei életben, aki töretlen népszerűségét közel két évtizeden át képes volt megőrizni: Kovács Ákosról ezt bizton állíthatjuk. Az énekes emellett igencsak megosztja a közvéleményt, de a tagadhatatlanul meglevő ellendrukkerek nagyobb számban való megjelenése talán még jobban egységbe forrasztotta Ákos rajongótáborát: 17 éves karrierje során 23 magyar és 6 angol nyelvű lemezt készített el, melyek többsége aranylemezes státust, sőt némely platinaeladást is produkált. Számos szakmai és közönségdíj tulajdonosa, és zenei kiadványai mellett több verseskötete került a könyvesboltok polcaira.
Ákos 17 évvel ezelőtt a Bonanza Banzai énekeseként kezdte el zenei pályafutását. A nyolcvanas évek divatos szintipop irányzatának hódolva, főként a Depeche Mode zenei és image irányvonalát követve indult útjának a Bonanza Banzai triója, akikkel az időszak egyik legsikeresebb csapatává váltak szinte hónapok leforgása alatt. A zenekar 1987-ben a Csillag születik elnevezésű tehetségkutatón tűnik fel, ahol szóló kategóriában a dobogós 3. helyet szerzi meg, ekkor még a gimnáziumi iskolatársak, Hauber Zsolt és Kovács Ákos alkotta formációban, akikhez később csatlakozik csak Menczel Gábor, s véglegesül a Bonanza tagfelállása. 1989-ben látott napvilágot a debütáló, Induljon a banzáj! címet viselő albumuk, mely egy csapásra beírta a nevüket a honi könnyűzene élvonalába. A zenekart rövid időn belül fanatikus rajongótábor vette körül, ezáltal kialakítva egy hazánkban addig kevésbé tapasztalt őrületet, mely addig inkább a nyugati sztárzenekarok körül volt megfigyelhető. Mindemellett a korszak egyik legprofibban megmenedzselt és szervezett együttesének számítottak, ami elsősorban Fábián Tibor nevéhez fűzhető, aki szinte negyedik tagként funkcionált a csapatban. A Bonanza Banzai hét éves története alatt tizenegy albumot jelentett meg, melyek közül jó pár aranylemezes státuszt ért el.
Ákos szólókarrierje a Bonanza utolsó éveiben, még az együttes működésével párhuzamosan vette kezdetét. 1993-ban került a lemezboltok polcaira a Karcolatok című első Ákos szólólemez, mely már nagyban eltért a Bonanza szintipopos világától, jóval gitárcentrikusabb felvételek alkották a kiadványt, melyen már Ákos későbbi zenekari társai közreműködtek, így Dorozsmai Péter vagy Fekete Tibor Samu, de a jól ismert jazzgitáros, László Attila is több dalban feltűnik. A Bonanzával még két lemez, illetve záróakkordként egy koncertkiadvány a Búcsúkoncert anyagával is napvilágot lát, de ezzel egy időben Ákos már egyre több energiát fektet szólómunkáiba, évente követik újabb szólóalbumok egymást.
Így a Bonanza Banzai feloszlásának idejére már egymagában is bizonyít, s ezzel rajongótáborát is ügyesen megőrizve képes folytatni zenei munkásságát. Első stúdióanyagai, a Karcolatok, a Test vagy az Indiántánc még ebben az időszakban készülnek el. Zeneiségét tekintve már kirajzolódik az az irányvonal, melyen Ákos önállóan folytatja tovább: gitáralapú, bár elektronikát is egyaránt vegyítő zene, lemezenként egy témára felfűzött szövegcentrikus, sok helyen szinte megzenésített vers formájában elkészült dalok válnak Ákos védjegyévé. Elég csak kezdeti első nagy slágereire (Hello, a Dúdolni halkan vagy az Indiántánc) gondolni, melyek mai napig kiirthatatlanok Ákos koncertrepertoárjából. Ez az egyedinek számító zenei és szövegvilág már az első Karcolatok című albumnál meghozza a sikert, rövidesen aranylemez lesz, akárcsak az ezt követő stúdióalbumok is.
Jellemzően már a kezdetektől fogva nem titkolt szándéka a nemzetközi piacra való kitekintés, szólóanyagai így angol nyelven is elkészülnek. Ezeket nemzetközi áttörés ezt nem követi, noha volt köztük olyan videoklip, amit játszott rövidebb ideig a Music TV is.