A nemzetközi zenei tehetségkutató sorozat, amely a tengerentúlon American Idol néven már öt évadot ért meg, ismét egy lemezeladási csúcsot tudhat magáénak, amelyért az érdem Chris Daughtryt illeti meg. Az elmúlt héten ugyanis ő adta el a legtöbb lemezt Amerikában, ezzel megszerezve a Billboard lemezlista legelőkelőbb pozícióját.
Az Idol-franchise történetében, összesítve a különböző nemzeti listákat, ez már a 110. első helyezés a különböző rangsorokban. Ehhez csak ezen a héten hozzájárult egy letöltési elsőség és egy a country listán megkaparintott csúcspozíció is, így aztán méltán mondhatjuk, hogy az utóbb hét napban kaszáltak a felfedezett tehetségek.
Chris Daughtry a tavalyi kiszavazóshow legfelkapottabb figurájává vált, már a műsorban elhangzott szereplései alatt hatalmas rajongótáborra tett szert, és több amerikai szakmabeli is elismerően nyilatkozott róla, mind zenész mind kiadói oldalról. Ugyan a tévéshow nem neki kedvezett, hiszen onnan a negyedik helyet megszerezve volt kénytelen távozni, de mindjárt utána összeválogatott zenészekkel látott neki bandát alapítani és albumot gyártani, majd mindkettőt szerényen saját magáról elnevezve el is jutott a csúcsra. Ez pedig abból a tekintetből is formabontó, hogy még sosem jutott olyan Idol-szereplő a Billboard élére, aki legalább a döntőig ne jutott volna el a műsorban. Eddig csupán Kelly Clarkson, Clay Aiken és Ruben Studdard tudta meghódítani a toplista első helyét, azonban a második évad óta senki.
A megasztáros elsőség után a dobogó maradék két fokát a filmzenék foglalják le. Második helyre csúszott az előző heti vezető, a Dreamgirls soundtrack, míg a harmadik posztra jött fel a Disney-féle Jump in! dalgyűjteménye. A hét egyértelmű nyertese a félig brit, félig indiai származású Corinne Bailey Rae, akinek nevét viselő bemutatkozó nagylemeze a múlt heti 32. helyről egyenesen a negyedik helyig emelkedett, hogy maga mögé utasítsa a legutóbb második Akont.
A leedsi születésű Corinne nem új arc a zenei világban, csupán az évek során tartó metamorfózisának kiteljesedését kellett megvárni, hogy megtalálja azt a hangot, amellyel a briteket, majd most az amerikaiakat is sikerült rabul ejtenie. Az énekesnő már a kilencvenes években, elsősorban alternatív bandák hatására megalapította első zenekarát, a csak csajokból álló Helent. Később, az egyetemi évei alatt egy jazz klubban töltött munkásórái során fertőzték meg a finomabb stílusok, és kötelezte el magát a soul mellett. A bemutatkozó anyagról az első fecske a Put Your Records On volt, amely míg Európában sláger lett, Amerikában csak a Billboard 64. helyéig jutott. Most azonban megérkezett az elismerés az óceán túlpartjáról is, és a debütáló album már platinalemezként ért révbe, miközben tavaly is az egyik legsikeresebb brit bemutatkozó album lett.
Corinne Bailey Rae |
Az Államokban a legkelendőbb első tízbe még Carrie Underwood tudott heti új belépőként beférkőzni, azonban tekintve, hogy korábban már a második pozíciót is birtokolta, ez csupán visszatérés. Magánál a helyezésnél sokkal figyelemreméltóbb azonban, hogy az énekesnő Some Hearts című lemeze immár ötszörös platina minősítéssel szerepel a toplistán, ami ötmillió eladott példányt igazol. A ranglétra harmincon felüli szekciójában igazi szenior mezőny alakult ki: új lemezzel érkezett meg a 32. pozícióba Diana Ross, egy új Sinatra darab tűnt fel a 36. helyen, 46. Al Green besztofja, és az 52. a hetvenes évek népszerű szoftrock zenekarának, az Americának az új albuma, mely öt évvel jelent meg az előző lemez után, és most olyan ifjabb közreműködők is hallhatók az albumon, mint Ryan Adams vagy Ben Kweller. Más előadó nem jelentkezett újdonsággal az első százban.
America |
A kislemezlistát továbbra is Beyoncé és az Irreplaceable vezeti, de felzárkózott mögé a Fall Out Boy új albumát beharangozó single, a This Ain't A Scene, It's An Arms Race, amely az Aerosmith 1998-as No. 1 slágere, az I Don't Want To Miss A Thing óta a legjobb debütálás egy rockzenekartól.