Az amerikai lemezeladási listára amilyen tempóval berontott a neves díjátadók szele a múlt héten, most ugyanilyen sebességgel száguldott is tova. A legutóbbi, jól érezhető nyomás felszabadult a listáról, és mondhatni, visszaállt a rend: az utóbbi hetek nagy dobásai és sztárjai ismét közelebb kerültek a csúcspozíciókhoz, a régóta jól teljesítő lemezek visszanyerték stabil helyüket az élmezőnyben, és ismét vannak újdonságok is a Top 10-ben. Az új belépők ugyan nem az év lemezei kategória éllovasai, de legalább némi frissességet hoznak a Billboard életébe.
A legjobban fogyó lemezek rangsorát ezen a héten ismét Norah Jones vezeti, aki megjelenése óta eltelt négy hétből hármat tudott a legelőkelőbb pozícióban tölteni, és a kakukktojás hetén is csak a második helyig tudott eltévelyedni az énekesnő. A Not Too Late ugyan még nem kapott minősítést eladási eredményéért, ha azonban az elkövetkezendőkben is hasonlóan jól teljesít, egy-két héten belül várható a platina státusz jelzésének felbukkanása a lemez mellett. A lista második posztjára a kilencedik helyről tért vissza az American Idol felfedezettje, Daughtry, akinek viszont már kijár a platina címke, és ezzel, valamint 14 hetes Billboard-szereplésével már méltán nevezhetjük az Idol-széria egyik legnagyobb nyertesének, habár a műsorban a döntőig sem jutott. A legjobb albumok sorában a harmadik ezen a héten a Fall Out Boy, amelynek Infinity On High című lemeze egyike volt a Grammy hatását legjobban kiálló albumoknak, és csak az ötödik pozícióig ereszkedett, majd most új lendületet véve került vissza a dobogó harmadik fokára.
Az élen álló hármas után találjuk a hét első új belépőjét, a Kidz Bop válogatássorozat 11. darabját, amely beleszámolva a széria speciális darabjait is, valójában már a 19. megjelenés a sorban. A kiadványok alapötlete, hogy a legfrissebb popslágereket hangszerelik és írják át olyan formában, hogy azok kisgyerekek számára is könnyen emészthetőek legyenek. A szövegekből ennek megfelelően például kiiktatják a káromkodásokat, mégis a kritikusok úgy tartják, hogy a dalok nagy része még ez után sem a legkisebbeknek szól témáik és tartalmuk alapján. A dalgyűjtemény ettől függetlenül hatalmas siker az Államokban: az első darab 2001-ben került a boltokba, és 2006-ra az összesített eladások már meghaladták a hétmillió példányt. A legfigyelemreméltóbb siker a tavaly megjelent Vol. 9. volt, ami másodikként debütált a Billboard 200-on, most pedig ha nem is megfejelni, de megközelíteni sikerült a rekordot egy negyedik pozíciós nyitással. A most megjelent gyűjteményre került többek között Gnarls Barkley Crazy ésJustin Timberlake My Love című slágere, amelyeket a Kidz Bop Kids gyerekkórus színesít.
A Top 10-be tért vissza egyhetes kicsapongása után Akon, aki a Konvicted című legutóbbi nagylemezével áll az ötödik helyen, utána pedig a már jól ismert nevek sorakoznak. Kilencedik most a múlt héten megjelent LeVert lemez, majd őt követi a legjobb tízes végén egy másik újdonság tobyMac-től. Toby McKeehan immár ötödik albumával jelentkezik, ami rögtön megjelenésével meghozta az eddigi legnagyobb elismerést a boltokba kerülése után elnyert tizedik hellyel. A még a '80-as években egy keresztény popcsapatban kezdő tobyMac már első zenei próbálkozásai alkalmával is a hiphop szerelmese volt, majd miután 1999-ben feloszlott a dc Talk csapata, belevágott szólókarrierjébe. 2001-ben első megjelenésével, a Momentummal mindjárt Grammy-díjra jelölték, de a lemez ezzel együtt is csak a 110. helyezést tudta megszerezni a lemezeladási listán. Egy remix albumot követő harmadik anyaga, a Welcome To Diverse City is csupán 54. volt, így a most megjelent, urbánus rockot a hiphoppal ötvöző Portable Sounds című lemez magasan a legjobb eredményt hozta McKeehan számára.
tobyMac |
A közvetlen élmezőnyön kívülre tekintve, az első ötvenben már csak egy új megjelenést találunk, ami az Anberlin friss lemeze, a Cities. A keresztény rock gyökerekkel rendelkező, az emo zászlaja alá felsorakozó banda harmadik albuma eddigi legjobb helyezésük (előző lemezük, a Never Take Friendship Personal 144. volt) alaposan meghaladva nyitottt a legkelendőbb korongok sorában, a 19. pozícióban. Tekintve, hogy a csapat együtt koncertezett már a Fall Out Boy-jal és a Story Of The Year-rel is, mondhatnánk, hogy eddig élő szerepléseik túlmutattak a boltokban mért teljesítményükön, de most, az új anyag kelendőségével helyrebillenni látszik a mérleg. Az Anberlinen kívül más említésre méltó nem történt a lemezlistán ötvenen belül.
Érdekes újdonság akad még a Billboard alsó szegmensében, ahol a 76. helyen jelent meg a poszt-rock szcéna egyik vezető zenekarának számító Explosions In The Sky új albuma, amelyet a stílusra jellemző hosszúságú címmel láttak el: All Of A Sudden I Miss Everyone. Az instrumentális, lassú tempójú zenét játszó, mégis feszített dinamikával operáló banda eddigi lemezeivel nem jegyezte magát a legkeresettebb előadók között, most azonban az összesített lista mellett a független albumok rangsorában is felbukkant, ahol mindjárt a második helyet szerezte meg.
Explosions In The Sky |
Ami az amerikai kislemezlistát illeti, itt új belépő egyáltalán nincs az első ötven között, némi átrendeződés azonban tapasztalható az élen. Múlt heti 32. helyezése után egyenesen a csúcsra ugrott Shawn Mims a This Is Why I'm Not című slágerével, ami már hallható egy ideje a tengerentúli rádiókban, és Mims ennek a számnak köszönheti lemezszerződését is. A dal most újult erővel ostromolja a rádiókat és a listákat, hamarosan pedig megjelenik a hozzá tartozó nagylemez is. A single charton ez után némi átrendeződéssel a második Akon a Don't Matter-rel, akit az előző heti első, Justin Timberlake követ. Nagy előrelépő még ezen a listán Rihanna és Sean Paul duettje, a Break It Off, ami hét nap alatt 42 helyezést javított, így most a tizedik.