A mai elektronikus tánczenei robbanás egyik - nem csak egérmaszkja miatt - emblematikus alakja, Deadmau5 júniusban nagy vihart kavart nyilatkozatával, miszerint a műfaj legtöbb sztárja a színpadon mindössze gombokat nyomogat, nem is túl sokat (ennek az állításnak itt jártunk utána). Egy újabb interjúban még ennél is keményebbeket mondott. "Felőlem akár az összes elektronikus zene elpusztulhatna, nem érdekelne az sem" - mondta, mégpedig azért, mert nincs fejlődés. Olyan ma a tánczene, mint a diszkó volt annak idején: nagyon kevesen írnak előremutató zenét, a legtöbben csak követik a divatot "most most most csinálni akarom!" felkiáltással. Persze ami a dolog ipari részét illeti, az köszöni, jól van. "Minimális munka, maximális profit" - jellemezte a hozzáállást a producer.
Azért az elmúlt húsz évben csak volt valami változás, de ez leginkább abból derült ki, hogy Deadmau5 beszólt DJ Sneaknek. A house műfaj egyik legendája azt állítja, hogy az, amit például a Swedish House Mafia játszik, nem house. Erre Deadmau5 ezt válaszolta: "nem kérheted számon a húsz évvel ezelőtti dolgokat valamin, ami azóta fejlődött és változott. Érted, moshatod a ruháidat a folyóban, de ne utálj engem azért, mert én meg mosógépet használok." Illetve a hagyományos értelemben vett dj-ken is túllépett már a világ: "ma már egyáltalán nem olyan nagy szám, ha valaki egymásba tud keverni néhány számot; ezért van az, hogy sokkal inkább a producerekről, művészekről szól ez az egész".
Deadmau5 arról is beszélt, hogy nagyon elszámította magát a Forbes, amikor nyáron közzétette a legtöbbet kereső dj-k listáját. Ezen Deadmau5 a hatodik helyet kapta, a lap által 11,5 millió dollárra (2,5 milliárd HUF) becsült éves jövedelmével. Azonban a producer szerint ez totális tévedés. Már csak azért is, mert a bevételeinek nagy részét visszaforgatja a produkcióba. Csak a stúdiózás és a turnézás legalább 10 milliós befektetést igényel. Deadmau5 szerint az elektronikus zenében senki más sem keres olyan nagyságrendű pénzeket, mint amikről a Forbes írt.