Gyorsan végigszaladt a blogokon a Danger Mouse-féle The Grey Album mashup újramaszterelt változata. A Beatles The White Albumából és Jay-Z The Black Albumából kevert fekete+fehér=szürke album John Stewart hangmérnök által feljavított verziója egyben meghallgatható itt vagy akár itt is; külön számokra szedett változata innen tölthető le. Tényleg szebben, kiegyensúlyozottabban szól, mint az eredeti (ami itt található), de azért inkább arra ad alkalmat, hogy aki 2004-ben és azóta is kimaradt belőle, az gyorsan pótoljon; aki pedig ismerte, az nosztalgiázhasson egy kicsit. (2004 óta internetes időszámítás szerint eltelt vagy tíz emberöltő!) Beatles-számokból kivágott, ismétlődő részletek, valamint néhány egyszerű vagy megbuherált-szaggatott hiphop-ritmus találkozik Jay-Z szövegelésével, de úgy, hogy az túlmutat magán a puszta ötleten és akkor hatásos marad, amikor már elmúlt az újdonságélmény. Szellemesek a hangminta-választások, ellenállhatatlan a húzás, és amikor kezd egy kicsit megfáradni az anyag, akkor Danger Mouse előáll valami plusz ötlettel. A háromnegyed órás anyag a vége felé veszít azért a lendületéből, de ezzel együtt is az igen kis számú, hosszú távon működő mashup közé tartozik a Grey Album.
Persze nem a Grey Album volt az első mashup a világtörténelemben, a Wikipedia vonatkozó szócikke 1956-tól indul. De ez váltotta ki az egyik legnagyobb figyelmet, illetve divatot indított el internetszerte - ami persze hamar kifulladt, és jó ideje már "jaj, nagyon unjuk már a mashupokat, de ez kivételesen jó" kommentárral szokás kirakni a jól sikerülteket, mint amilyen például a Wugazi volt tavaly -, no meg persze Danger Mouse is ennek köszönhetően lett aztán az egyik legkeresettebb producer. A lemez hatását nem kizárólag önértékének köszönhette, hanem az EMI kiadó Gonosz Ügyvédeinek is. Mert bár Jay-Z és - mint a Wikipedián idézett nyilatkozatából kiderül - Paul McCartney szerette, a Beatles kiadója eltávolíttatta volna az internetről a jogosítatlan mintákat használó albumot, mire az internetezők szabadságharcba kezdtek. 2004. február 24-én száznál több szerver rakta ki a lemezt, hogy kiálljon a szerzői jogok az internet korának megfelelő, rugalmasabb kezelése mellett. (A mashup-készítés jogi hátteréről itt írtunk részletesen.)