Miközben a szombati döntő példátlan módon igazolta a fogadóirodákat - az első öt helyezettnek csak a sorrendjét nem találták telibe, a kilétüket igen -, a dalversennyel foglalkozó újságok és blogok nagyrészt egyetértettek az idei Eurovízió fontos kérdéseiben is: a román Cezaré volt a döntő legviccesebb produkciója; a holland Anouké volt a legjobb dal, ami viszont nem feltétlenül egy ilyen versenyre való; a dán Emmelie de Forest dala pedig valóban fülbemászó volt. A kevés meglepetés egyike volt a magyar ByeAlex szereplése, akit előzetesen a döntőbe sem vártak a szakértők, de a döntőben sem vártak tőle jobb szereplést a mezőny alsó harmadánál. Mit szóltak a Kedvesemhez a döntőt közvetítő külföldiek?
Nos, leginkább a magyar énekes "hipszteres" külsején élcelődtek, mint ahogy a twitterezők nagy része is. "ByeAlex, ha itt vagy, akkor ki az, aki sikertelenül, sóhajtozva próbál csajozni Shoreditchben, a kezében a Meztelen ebéd olvasatlan példányával?" - tette fel a kérdést a Guardian újságírója (Shoreditch a népszerű londoni hipszterkörnyék hírében áll), majd még hozzátette, hogy a szemüvegben nyilván nincs is lencse, és vélhetően egy 3D moziból lopta ByeAlex, illetve fogadni merne, hogy márkaépítéssel foglalkozik. A Telegraph szerint Magyarország hipszter-hitelességét könnyen alááshatják a háttérben kivetített érthetetlen animációk, az ír The Journal pedig amiatt aggódott, hogy ByeAlex nem fog-e megsülni abban a sapkában.
A Mirror újságírójának viszont Badly Drawn Boy, a folyton sapkában mutatkozó, a kétezres évek elején népszerű énekes-dalszerző jutott eszébe ByeAlex külsejéről, és azt is megjegyezte, hogy ez a csendes dal a gyógyír a fájdalomra, amit a román dal végighallgatása okozott. A szintén brit Metro is elégedett volt a dallal, ám az újságíró nehezen türtőztette magát, hogy ne kiabálja a tévének, hogy "HANGOSABBAN MÁR!" Az Irish Times egyenesen Strepsilst ajánlott a suttogó ByeAlexnek, míg az ugyancsak ír RTE bloggere azt emelte ki - egy Hungary-hungry szóvicc mellett -, hogy a dal elüt az átlagtól, és ez a javára válik.
A legnagyobb máltai újság, a Times of Malta újságírója viszont már nem volt ennyire lelkes, szerinte a dal egy idő után unalmassá válik és nem tart sehová. Az ausztrál Sydney Morning Herald egyenesen a Garden State nevű dögunalmas hipszter-kultuszfilm rendezője, Zach Braff figyelmébe ajánlotta a dalt, és kellemes háttérzenének nevezte azt, megjegyezve, hogy a vokalista Wéber Helga vidámsága némiképp ellentétben áll a dal melankolikus előadásmódjával.