Két díjat kapott Cannes-ban a Magyar Állami Operaház

opera cannes díj
balról jobbra: Végh Endre, Turkovics Monika, Ókovács Szilveszter, Gulya Róbert, Gács Tamás
Vágólapra másolva!
Bár a világ egyik legrangosabb filmes mustrája már hónapokkal ezelőtt lezajlott, és mostanra a turisták is hazamentek, ez még nem jelenti azt, hogy semmi izgalmas nem történik a La Croisette-en. Október 2-án este a vállalati filmek díjazására specializálódott fesztiválon az Operaház kisfilmje kapta meg a legjobb zenéért járó Fekete Delfin-díjat, a legjobb imázsfilm kategóriájában pedig Ezüst Delfin-díjjal jutalmazta a filmes, marketing- és kommunikációs szakemberekből álló nemzetközi zsűri. A díjakat Ókovács Szilveszer főigazgató, Gulya Róbert zeneszerező, Gács Tamás rendező és Végh Endre kreatív igazgató vette át.
Vágólapra másolva!

A megmérettetésre 725 pályázat érkezett a világ különböző pontjairól, a gálaesten Cannes-ban összesen 36 kategóriában díjaztak mintegy 100 munkát. Az imázsfilm kategóriájában a Magyar Állami Operaház olyan megrendelőkkel versenyzett, mint a Red Bull, az Audi vagy a Hong Kong Shanghai Hotel. A kiemelkedő alkotásokat a zsűri Ezüst Delfin-díjjal, a legjobbakat Arany Delfin-díjjal jutalmazta minden kategóriában. Ezen kívül minden évben kiosztanak egy Grand Prix-, más néven Fehér Delfin-díjat is, amiért az összes Arany Delfin-díjas munka versenyez. Idén ezt a Stories AG ügynökség a svájci Suva biztosítótársaság számára készített kisfilm kapta.

balról jobbra: Végh Endre, Turkovics Monika, Ókovács Szilveszter, Gulya Róbert, Gács Tamás Forrás: Pálos Máté

Az ötödször megrendezett fesztiválon a világ kiemelkedő vállalati filmjeit, online és televíziós dokumentumfilmjeit gyűjtik össze. A 36 tagú zsűri tagjai között van a digitális tartalomgyártással 30 éve foglalkozó Peter Beck, a Svájci Filmszövetség elnöke, Zbigniew Zmudzki, a Peter and the Wolf című, Oscar-díjjal jutalmazott animációs rövidfilm producere és Michael Kögler Emmy-díjjal jutalmazott televíziós tartalomgyártással foglalkozó szakember. A díjátadón a zsűriből Conrad Heberling elmondta: a kiemelkedő munkák erős érzelmi hatásokkal, egyszerű alapsémával és világos történetmeséléssel dolgoztak.

Az Operaház április 9-én bemutatott, a 2014/2015-ös évadot beharangozó első imázsfilmje mozgalmas, szürreális vizuális világgal és fantasyfilmekből ismerős látványelemekkel a lehető legszélesebb közönségréteget szólítja meg, de kiemelt célja, hogy olyan fiatalok számára is vonzóvá tegye az operát, akik még nem voltak operaelőadáson.

Cannes most Forrás: Pálos Máté

A kisfilm szervesen illeszkedik az Opera 3 évvel ezelőtt megkezdett reklámkampányába, ami újrapozicionálja az intézményt. A kampány plakátokkal, két kisfilmmel és hozzájuk kapcsolódó kiadványokkal és online tartalmakkal hívja fel a figyelmet arra, hogy a klasszikus balett és az opera ma is izgalmas, élő és mindenekelőtt szórakoztató műfaj. Az Operaház új imázsát az Ahol kinyílik a világ szlogen foglalja össze.

„Sem opera, sem az Operának készült imázsfilm nincs alkotók, előadók és nézők nélkül. 2014 tavaszán mindhárom együtt volt, az én dolgom a köszönet. A filmünk a kosztümös filmek világát komponálta egybe a fantasyvel, annak érdekében, hogy a mi szükségképpen kosztümös színházi világunk a kor igénye szerinti vizuális nyelven kommunikáljon a nézői fantáziával, és így észre vetesse magát a világban. Kell a magas színvonalú zene, az európai szintű ének és balett, de vizualitás nélkül mindez ma már sokkal kevesebbet ér. Ezek a díjak azt üzenik: igazunk lehet” – mondta Ókovács Szilveszter.

Öröm és boldogság van Forrás: Pálos Máté

A Cannes-ban díjazott imázsfilm minőségét nemcsak a szakma ismerte el: a filmet a YouTube-on közel 81 ezerszer töltötték be, a Facebookon 2500-an osztották meg, ami több mint 600 ezres elérést hozott. Ahogy Turkovics Monika marketing- és kommunikációs igazgató fogalmazott: az imázsfilm legnagyobb sikere – a díjak mellett – az, ha elnyeri a közönség tetszését, és növeli az opera és balett iránt nyitott nézők számát.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!