Lobenwein Norbert és Fülöp Zoltán már a gimis évek alatt rendszeresen szervezett bulikat, ahol ők maguk álltak a DJ pultban. Előttük persze zenekarok is felléptek…na valahogy így indult a karrier és lett belőlük fesztiválszervező, most pedig újra DJ (is). A Sziget Fesztiválon is fellépett a DJ Fülöp-DJ Lobenwein-DJ Murak trió, tegnap este pedig az Akvárium Backstage rendezvénysorozata keretében álltak színpadra. Velük beszélgettünk, de leginkább nevettünk.
Hogy lesz a fesztiválszervezőből DJ?
Fülöp Zoltán: Amikor 15 évesen az első rendezvényünket szerveztük Noresszel, a soproni egyetemi klubban, azt a munkamegosztást találtuk ki, hogy ő szolgáltatja a zenét, én szedem a jegyeket és csinálom a kocsmát. Ezt később a változatosság kedvéért variáltuk, de a kezdetektől aktív közreműködői voltunk a bulijaink, fesztiváljaink zenei repertoárjának. Egyszer az egyik Balaton Soundon még azt a szemtelenséget is elkövettük, hogy az egyik fő színpad, a Terasz esti főműsoridejébe hívjuk meg magunkat, ilyet ma már nem tennénk.
Miért akartatok mindenképp „dolgozni” a saját bulitokban?
Muraközy Péter: A 90' es évek elején, szinte mindenki, aki klubot csinált, nekiállt zenélni "magánál", hiszen a zenével lehetett legkönnyebben leválogatni a vendégsereget, és a felfogadott lemezlovasok valahogy mindig más kultúrkört vonzottak. Így volt ez nálunk is.
Egységben az erő alapon "társultatok”?
Lobenwein Norbert: A VOLT fesztivál születése környékén ismerkedtünk meg a Murakkal. Neki is, nekünk is volt klubunk, és szerénytelenség nélkül mondhatom, hogy sokan jártak a bulikba, ahol mi szerepeltünk, együtt pedig még izgalmasabb volt - és a mai napig az...(nevet)
FZ: Több szempontból is praktikus dolog a trió formáció: ha b2b (pontosabban b3b) játszik az ember, van idő gondolkodni a következő számon, másrészt el lehet menni egy italért vagy ha a szükség úgy hozza, ott lehet hagyni a pultot rövidebb időre. Komolyabbra fordítva, ez igazából egy apropó arra, hogy együtt bulizzunk a fesztiváljainkon, amire amúgy nem mindig van idő/energia.
Ki melyik elektronikus irányzathoz húz?
MP: Már a kérdést sem értem...(nevet)
LN: Botcsinálta DJ-k vagyunk, jó ízléssel megáldva, a bulik egyik legfontosabb jellemzője pedig éppen az, hogy nincsenek stílushatárok.
FZ: Noresz az elmúlt időszakban a tech house, deep house irányába indult el, Murak a goával kísérletezget, engem a minimál foglalkoztat egy ideje. Ha komolyan kell válaszolnom, akkor: mindent játszunk, ami szerintünk jó, függetlenül attól, hogy milyen zenei stílust képvisel. Lényeg, hogy ne legyen vállalhatatlan és táncra perdítsen.
Van példakép?
LN: Nincs, ez már csak hobbi. Régebben kb. hetente játszottunk, aztán minden fesztiválon pár napot, ma már csak évente egyszer, a Szigeten, meg most... De azt azért vicces látni, hogy a buli előtt ismert és elismert DJ-k és zenészek hívnak fel, hogy “jövünk, erre várunk egész évben…”
MP: Ugyan, ez egy vicc amit csinálunk, és az is, hogy egyáltalán még csináljuk néha.
FZ: Azok a DJ-k, akik tudnak keverni.
Deadmau5 azt állítja, h egy DJ-nek a fellépésen már semmi dolga...ti mit csináltok a színpadon?
LN: Nekünk azért akad… Elsősorban azért, mert ez már valóban csak egy hobbi, amire nincs túl sok időnk felkészülni, ezért “élesben” kell mindent megoldani. Persze ez a spontaneitás sokszor jót is tesz a buliknak, de azt azért érzem, hogy hiányzik a rutin. Stresszel, hogy megtalálom-e a megfelelő dalt a lemezek között a hátralévő 2 és fél perc alatt...
MP.: Szeretnénk azzal a felkészültséggel rendelkezni, hogy értsük, hogy azok a kütyük mit tudnak amitől nekik a színpadon már semmi dolguk. Nekem speciel rengeteg dolgom van a színpadon, mert szinte az összes lemezem ugrik, és sosem úgy alakulnak a dolgok ahogy eltervezem.
FZ: Mi a helyszínen találjuk ki, hogy éppen melyik dalt játsszuk le, ezért a szettjeink minősége az aktuális hangulatunknak megfelelően hullámzik (nevet). Szerintem az olyan hobbi DJ-knek, mint mi vagyunk, leginkább a fellépésen van dolga.
Mennyi időt szántok a felkészülésre egy fellépés előtt?
LN: Túl azon, hogy összegyűjtjük az elmúlt időszak, szerintünk fontos dalait, különösebb felkészülés nem jellemző. A Szigeten, Füli javaslatára 40 perces blokkokra osztottuk az estét és csak a végén nyomtuk együtt.
MP.: Egy héten többször egyeztetünk arról, hogy miként lehetne kiküszöbölni azt, hogy ne ugyanazt a húsz számot játsszuk folyamatosan.
FZ: Nem bérelünk próbatermet, de valóban próbálunk arra figyelni, hogy egy-egy számot háromnál többször ne játsszunk (nevet).
Amikor összeprobáltatok a műsort az mekkora házibuliba csapott át?
MP.: Tényleg van, aki csinál ilyet? Emberek próbálnak?! (nevet)
FZ: A "fellépés" az maga a próba és a főpróba.
Hányadik Sziget fesztiválra tervezitek a Sziget House Maffia End Showt?
LN: Legutóbb a buli hevében megjegyeztük egymásnak, hogy ha komolyan vennénk és megtanulnánk DJ-zni, akár igazán sikeresek is lehetnénk, akár élhetnénk is ebből, mert az a zenei merítés, amit képviselünk, nem sok DJ-re jellemző. Olyan eklektikus, mint a VOLT Fesztivál például. Szóval, ha tudtok egy ütős DJ-nevet, szóljatok, mert nekünk még az sincs.
MP.: Egy biztos, a Szigettel kizárólagos szerződésünk van, tehát más fesztiválszervezők ne is álmodjanak erről!
Mik a hosszú távú tervek? Ugye nem oszlotok fel, mint a Swedish House Maffia?
MP.: A közönségünk előbb fog feloszlani, mint mi hárman.
FZ: Talán a 40 éves jubileumi End Show után.