Jullian Mayer munkája az identitás, hitelesség, szexualitás és a technikai fejlődés összefüggéseit vizsgálja, legalábbis a művész elgondolása szerint. Mayer már korábban is dolgozott szelfikkel: a selfeed.com az Instagramra feltöltött szelfiket mutatja meg egy végeláthatatlan képözön formájában, így az oldalon az egyediségre törekő önarcképek tömege árasztja el a látogatót.
A pucér szelfik nemrég egyébként a médiafigyelem középpontjába kerültek az olyan celebritásokról kiszivárgott meztelen képek miatt, mint Jennifer Lawrence.
Mayer munkájával a meztelen szelfik kortárs kultúrában betöltött szerepét mutatja meg, és felhívja a figyelmet a privát és publikus szféra közötti, a közösségi oldalaknak köszönhetően egyre inkább elhalványuló határvonalára.
"Érdekes, hogy amikor ezek a lányok meztelen szelfit készítenek, mindent ők irányítanak. Ők a rendezők, modellek, szerkesztők és a kézbesítők. Ők hozzák létre az egészet, de abban a percben, ahogy közzé teszik, sebezhetővé válnak"- mondta a művész a Huffington Postnak a projektről.
"Ahogy kicseréltem az arcukat az enyémre, úgy éreztem, valamiképpen átalakulok azokká a lányokká, és ezzel univerzálissá teszem a meztelen szelfiket."
Két hónapja egy másik, XVALA néven alkotó amerikai művész a Jennife Lawrence-ről és Kate Uptonról kiszivárgott meztelen fotókat állította ki egy Los Angeles-i kortárs művészeti galériában, szintén azzal a céllal, hogy felhívja a figyelmet a privát és közösségi szféra közötti határvonal elmosódására. A kiállítás a No Delete címet viselte.