A híres velencei látképet, amely nyolc éve a legjelentősebb brit képtár, a National Gallery falán lógott, 23,67 millió fonton (9,7 milliárd forint) ütötték le, ami ugyan elmarad a 20-30 milliósra becsült eladási ár felső határától, de nagyjából megfelel a várakozásoknak.
Átszámítva 4,4 milliárd forintot (10,79 millió fontot) ért meg egy licitálónak a francia impresszionista festő egy másik, 1887-ben keletkezett képe, a Nyárfák Giverny-ben, amelyet a New York-i Modern Művészeti Múzeum bocsátott áruba beszerzési alapja javára.
Monet öt festménye együttesen 55,74 millió fontért (22,8 milliárd forint) talált új gazdára a kedd esti árverést szervező Sotheby's aukciósház nagy megelégedésére.
Rekordáron, 7,77 millió fontért (3,18 milliárd forint) talált vevőre Georges Seurat egyik fára festett olajképe, az Asnieres-i fürdőzők-höz készült tanulmánya, amely ugyancsak a National Galleryben volt kiállítva.
Nem sajnálták a pénzt a licitálók az utolsó török szultán dédunokájának portréjáért sem, amelyet Henry Matisse festett Nézy-Hamidé Chawkat hercegnőről: az Odaliszk fekete fotel-ben című festményért 15,83 millió fontot (6,5 milliád forint) fizetett a győztes licitáló.
Szép áron - 10,79 millió fontért (4,4 milliárd forintért) - kelt el Henri de Toulouse-Lautrec egy ritka képe, az Au lit: Le baiser, amely egy ágyban csókolózó párt ábrázol.
Az impresszionista, modern és szürrealista képekből tartott árverés összesen 186,44 millió font (76,5 milliárd forint) hozott, többet, mint bármely más egyszeri művészeti aukció Londonban.
Az aukciósház közleménye szerint főleg dúsgazdag orosz, kínai és közel-keleti műgyűjtők segítettek magasba hajtani az árakat a globális pénzügyi válság elmúltával.