Hayuk nem zöldfülű a reklám világában, a New York-i művész számos alkalommal dolgozott már mamutcégeknek.
Rendelt már tőle munkát a Microsoft, a Sony és a General Motors is.
A Starbucks állítólag múlt ősszel kereste meg, hogy szeretne vele dolgozni, de Hayuk annyira elfoglalt volt, hogy visszadobta a munkát. A művész absztrakt, színes – és nem utolsósorban jogvédett – ábrái ennek ellenére is feltűntek a Mini Frapuccino kampányában, legalábbis Hayuk így érzi. Ezen a linken mindenki kedvére össze is hasonlíthatja a sérelmezett mintákat.
„A művészt nagyon elkeserítette a felismerés” – nyilatkozta Aaron Silverstein, Hayuk ügyvédje a New York Postnak. Szerinte megengedhetetlen, hogy a cég hatalmas hasznot húz a 66 országban zajló kampányból, miközben csökkenti Hayuk műveinek értékét. Ezért 750 ezer dollárra perlik a Starbucksot, ami szerintük még mindig csak töredéke annak az évi 2 milliárd dolláros bevételnek, ami a Frapuccino-eladásból folyik be a cég kasszájába.
A Starbucks szóvivője szűkszavúan annyit nyilatkozott a sajtónak, hogy tudomásuk van az ellenük emelt vádakról, és hamarosan kivizsgálják az ügyet.
Hayuk egyébként nem szívbajos, ha műveinek jogi védelméről van szó: tavaly Sara Bareilles énekesnőt, egy luxusmárkát és egy lemezkiadót is beperelt munkái illetéktelen felhasználásáért.