Olyan, mint egy mindenkori menekülttábor
![Mundruczó Kornéll Mundruczó Kornál filmklub filmrendező Cannes Mundruczó Kornál filmrendező 20140509 Mundruczó Kornél filmrendező interjú Budapesten, 2014. május 9-én](https://cdn.origo.hu/2023/12/ZCWQrOvZjHdzsBWOa_ZNrPjB2V5UewTzkwmpInxrwck/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzMwZGFmZjJiM2NiNTQ0OWFhM2FjYWZiZDlhZjllOTg0.webp)
A Fehér isten rendezőjétől nem idegen a komolyzene. Az első kortárs zenére épülő magyar operafilmet, a Johannát is ő készítette, ami sikeresen szerepelt számos fesztiválon.
A Cafe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál keretein belül a Budapest Music Centerben most Schubert Winterreise (Téli utazás) című dalciklusát rendezte meg.
„A Téli utazás számomra az úton levés apoteózisa. Örökké úton lenni. Várakozni, nem tudni mire” - nyilatkozta a film- és színházrendező.
A menekültkérdésen keresztül az emberi sors kiszámíthatatlanságáról szól az előadás
- mondta Hámori Máté, a darab karmestere.
Most biztos csodálkoznak. Miért kell egy zongorakíséretes darabhoz karmester? Hát azért, mert Hans Zender 1993-ban, bő 160 évvel Schubert ma is döbbenetes hatású dalciklusának megszületése után, az eredeti dalok zongorakíséretét átírta kiszenekarra.
Ez szólal majd meg a Budapest Music Centerben október 3-án.
„Mint a Purgatóriumban. Számomra az emigránsok Purgatóriuma olyan, mint egy mindenkori menekülttábor. Mindenki odakerülhet, de senki nem tudja, mi alapján ítélkeznek felőle. Schubert traumatikus motívumai különleges lehetőséget biztosítottak a számomra, hogy
az ember örök idegenségéről gondolkodhassak.
És, hogy feltegyem a kérdést, vajon a művészet oltalmat adhat-e, amikor létezésünk alapvető feltételei kérdőjeleződnek meg?” - mondja Mundruczó Kornél.