„Egy kellemes, gyors, tömény és kemény tanulási folyamat volt számomra az elmúlt tíz év. Miután 2006 tavaszán véget ért a szereplésem az egyik televíziós tehetségkutató műsorban, úgy gondoltam, jó lenne egy időre kilépni a körforgásból, de aztán bekerültem a Magashegyibe, és szinte azonnal jött a Szeplős váll című dal jóleső sikere, ami berobbantott minket” – idézte fel az énekesnő.
Mint mondta, időnként ma is csodálkozva nézi a teltházakat a koncertjeiken, miközben emlékszik arra, hogy az elején vidéken olykor 25 néző előtt játszottak. Hozzátette: nagy ajándék a népszerűség, de számára az a legfontosabb, hogy személyes kapcsolat is kialakuljon a befogadókkal. „Az eltelt tíz évben valamilyen szinten mainstream lett az underground is, de úgy érzem,
nem mentünk bele elvtelen kompromisszumokba.”
A Talált tenger című friss anyaghoz készült promóciós fotót sokan úgy értelmezik, hogy az énekesnő Síva istennőként látható, mivel négy karja van. „A lemez talán egyfajta útkeresés a világi és a szakrális dolgok között, és szeretek képekben gondolkodni, talán jobban, mint szavakban” – mondta Bocskor Bíborka.
A csapat már hat dalt közzétett a neten az újak közül, hármat (Szemszavak, Újhold, Fűtenger) még tavaly, egy EP keretében. A számok illeszkednek a Magashegyi Underground jól beazonosítható rejtélyes, álomszerű világába.
Bocskor Bíborka felidézte, hogy egy sikeres őszi-tavaszi turné van mögöttük, miközben folyt az alkotás, amely így kicsit spontánabb, ugyanakkor nagyon dinamikus volt. „Mi még mindig kerek egészben, albumban próbálunk gondolkodni, bár a végeredményt tekintve ennek már csak az a jelentősége, hogy le tudjuk tenni az asztalra az elkészült munkát.”
Megfogalmazása szerint a Magashegyi kicsit színházszerűen dolgozik, szinte színészekkel, rendezővel, díszlettervezővel, dramaturggal.
„Tariska Szabolcs, a szövegírónk nagyon érzi a dalötletekben kibontakozó világot, ritmusra, szótagokra tud csodákat faragni, új szavakat gyárt, így lett most a Holdfényváros vagy a Szemszavak című dalcím. Újra együtt dolgoztunk Beck Zolival (30Y), akivel a legutóbbi lemezen duettet énekeltünk, most három dalszöveget is írt. Mély érzésű, empatikus alkotó, egyből ráérzett a Magashegyi lényegére” – fejtette ki az énekesnő.
Ami a tagok által közösen írt zenéket illeti, Bocskor Bíborka szerint a Talált tenger egyfajta folytatása az eddigi két stúdióalbumnak, a 2010-es Ezer erdőnek, valamint a három évvel későbbi Tegnaputánnak. Például a Holdfényváros a Tegnaputánon szereplő két dal, az Álmatlanság vagy a Rázz fel továbbgondolásának is tekinthető.
A meditatív, lelassulni vágyó, álomszerű, kicsit valószerűtlen hangzás az én lényemből fakad,
de civilben mindannyian vonzódunk a mélyebb dolgokhoz”.
Az együttes új látványvilággal készül az április 2-i koncertre, amelyen az új dalok mellett természetesen a régi slágerek, köztük az Árnyékok vagy a Metróhuzat is elhangzik. A tervek szerint április elején a netes felületeken lesz elérhető a teljes új albumanyag; addig négy újabb számot tesznek közzé. A fizikai formátum, a CD április végére várható. Az első két album DVD-melléklettel jelent meg, az újhoz nem lesz ilyen. „Nem látjuk értelmét már ennek, amikor az embereket arra szoktatták rá, hogy pár másodpercben szolgáltatnak nekik tartalmakat.”
Az idei, jubileumi év folyamán a csapat sok meglepetéssel készül az új lemezen és a koncerteken kívül is.
A Magashegyi Undergroundban a frontember mellett Fodor Máriusz (billentyűs hangszerek, dalszerző), Szepesi Mátyás (gitár), Fűrész Gábor (basszusgitár, dalszerző) és Toldi Miklós (dob, dalszerző) szerepel; közülük hárman, Fodor, Fűrész és Toldi a kezdetektől párhuzamosan a Kardos-Horváth János-féle Kaukázusnak is tagjai. „Nemrég zárult a két zenekar közös turnéja, ami annak ellenére jól tudott működni, hogy szerintem a két világ két, egymástól távol található, ugyanakkor átjárható bolygó.”
Bocskor Bíborka azt mondta, az idei jubileumi év után valószínűleg más irányba is kirándul, kísérletezni fog a Magashegyin kívüli világban.