„A Greenpeace magyarországi szervezetének tegnapi közleményében azt olvashattuk, hogy 30-40 méter magas, jóval a fák fölé magasodó épületekkel kell számolni a projektben, ezzel szemben
az igazság az, hogy a tervezett, új múzeumépületek magassága nem haladja meg az engedélyezett 25 méteres párkánymagasságot”
– írják.
A Liget Projekt az az állítást is cáfolja, hogy a tervezett fejlesztés nyomán 12%-osra nőne a Városliget beépítettsége, hiszen „a Városligeti Építési Szabályzat maximum 7 %-ot engedélyez, amit természetesen nem fog meghaladni a beépítettség aránya.”
Szerintük épp a park feleslegesen lebetonozott részeinek, a szükségtelenül széles utak és parkolók feltörésével, valamint a használaton kívüli épületek elbontásával fogják elérni a zöldfelület növekedését, a növényzet rehabilitációja pedig átfogó és hosszú távú szakmai program alapján történik majd meg. Összességében a mostani 60 százalékról 65 százalékra fog nőni a zöldterület aránya.
A Városliget területének jelenleg 35 százaléka beton, a naponta több mint tízezer, parkon áthaladó, illetve ott parkoló autó pedig jelentősen károsítja az egyébként is elhanyagolt növényzetet. „Az autóforgalom radikális csökkentésével, a zöldterület növelésével, az intézményi hálózat megújításával és az új kulturális intézmények létrehozásával a Liget Budapest Projektnek köszönhetően az évtized végére eddigieknél sokkal élhetőbb, zöldebb és szerethetőbb Városliget várja majd a parkhasználókat” – írják.