Aligha meglepő, ha egy olasz karmester alkalmi fellépése során itáliai remekművek is műsorra kerülnek. Paolo Paroni nemcsak az európai koncerttermek vissza-visszatérő karmestere, hanem a Pannon Filharmonikusoké is, hiszen ebben az évadban már másodjára láthatjuk őt a zenekar vendégdirigenseként. Paroni áprilisi látogatása során Pécsett és Budapesten is színpadra lép egy-egy hangverseny erejéig. Mindkét koncert műsora a karmester hazájának csaknem két évszázadnyi zenei terméséből szemezget.
A hangverseny gerincét Corelli, Casella és Resphigi művei jelentik. A két utóbbi szerzőt az impresszionizmus formanyelve és a programzenei törekvések kapcsolják össze, valamint az, hogy mindketten tagjai voltak a generazione dell’ottana néven ismertté vált zenei csoportosulásnak, mely megpróbálta
az olasz zenét bekapcsolni az európai modernitás véráramába.
Casella Itália névre keresztelt rapszódiája és Resphigi Róma kútjai című szimfonikus költeményének ismertsége is azt mutatja, mindez sikerült is nekik. Corelli D-dúr concerto grossója a műfaj egyik legismertebb remeke, a koncerteken egy másik, azonos hangnemű versenymű követi, mely ezúttal − a műsor egésze szempontjából – a kivételt jelenti, hiszen az osztrák Mozart jegyzi, és a Kossuth-díjas, magyar zongoraművész, Bogányi Gergely szólójátékával hangzik el.
Az olasz muzsika rajongói április 14-én a pécsi Kodály Központban, április 15-én a Müpában adózhatnak a zeneszeretetnek.