Négy és fél évvel ezelőtt Rosszfiúk című áriestjét már előadta a MÜPÁ-ban, de a Magyar Állami Operaház színpadán június 2-án lép fel először Bryn Terfel. Mint mondta, az idei év különösen fontos számára: tavaly töltötte be az ötvenet, így az azt követő évben,
életének ezen a fontos állomásán szeretne minél több kedvencéhez visszatérni.
A Toscától a Sweeney Toddig ismét énekli kedvenc szerepeit, de azokat a helyeket is szeretné felkeresni, amelyekhez különösen jó élményei fűződnek.
Magyarország is felkerült erre a listára.
A jubileumi évben Bryn Terfel a Shakespeare 400+ Fesztivál keretében érkezik Magyarországra, így önálló estjén Rossini, Donizetti, Berlioz, Gounod vagy Wagner művei mellett
Verdi Shakespeare által ihletett operáiból is ad elő részleteket:
az Otellóból, a Macbethből vagy a Falstaffból. Az estet az ugyancsak walesi karmester, Gareth Jones vezényli, és a Magyar Állami Operaház Zenekara mellett – akik a Rosszfiúk esetében is kísérték Terfelt – Sáfár Orsolya és László Boldizsár is közreműködik.
A Shakespeare 400+ az Opera történetének eddigi legnagyobb fesztiválja. Erre teszi fel a koronát – nem véletlenül fogadták érkezésekor őt magát is koronával – Terfel, akinek, saját elmondása szerint
Falstaff a kedvenc szerepe.
Fiatalabb korában kezdte el játszani, és úgy érzi, mostanra csak még jobban megérett az alakítása, miközben estéről estére nagyon élvezi, hogy belehelyezkedhet ebbe a figurába. Bár a walesi operaénekes karrierje kezdetén a Mozart-szerepek voltak túlsúlyban, és a kritika Figaróként figyelt fel rá, az utóbbi években már Wagner-szerepekkel tűnt ki: Wotan és Hans Sachs karaktere mellett már A bolygó hollandi címszerepében is nagy sikert aratott. De a repertoárja jócskán átnyúlik a klasszikus műfaji határokon: rövidesen Van Morrisonnal ad elő duettet, és
boldogan énekli akár a Hegedűs a háztetőn, akár a Sweeney Todd főszerepét.
Különösen, hogy ott nem kisebb sztár, mint Emma Thompson a partnere, akinek csodálja az elhivatottságát, és úgy érzi, sokat tud tanulni tőle a karakterábrázolásról.
Amint az Origo kérdésére elárulta, hisz abban, hogy a különböző műfajokba tett kirándulásaival népszerűsítheti is a klasszikus operát:
Amikor az Angol Nemzeti Operában Emma Thompsonnal játszottuk a Sweeney Toddot, az ott lévő nézőknek körülbelül 80%-a azon az estén járt először operában
– mondta az Origónak Bryn Terfel. „Fontos odavonzani az embereket, de nagyon fontos fenn is tartani az érdeklődésüket. Ki tudja? Talán egy napon a West Enden is fogok énekelni egy musicalben. De pillanatnyilag nem ez a terv” – tette hozzá nevetve.
Ókovács Szilveszter, a Magyar Állami Operaház főigazgatója felidézte, hogy Bryn Terfel sokszor okoz meglepetést: már sört inni is látták a színpadon. Az operaénekes maga is elmondta, hogy szereti a jovialitást a színpadon, fontosnak tartja, hogy egy énekes megtanuljon figyelni a karmesterre és a rendezőre, de eközben sikerüljön spontánnak is maradnia, kényelmesen is éreznie magát. Annál is inkább, mert
előadás közben igen meglepő dolgok történhetnek:
nemrégiben Bécsben, a Tosca előadása alatt Angela Gheorghiu elfelejtett a végszóra feljönni a színpadra, Jonas Kaufmann hiába várta, és kétszer énekelte el az E lucevan le stellét. Arra a kérdésre pedig, hogy esetleg 1-2 év múlva Magyarországon is eljátszaná-e a Falstaff főszerepét, pozitív választ adott a walesi világsztár. Azt mondta,
teljesen nyitott erre, hiszen minél több helyen szeretné elénekelni a Falstaffot.
Ha viszont arról van szó, hogy ő maga milyen zenét szeret hallgatni, azt emeli ki, hogy elsősorban tenorokat. A mai napig emlékszik arra, amikor először hallotta Luciano Pavarottit élőben énekelni, és a világ egyik legkeresettebb és legnagyobb basszbaritonja azt is bevallotta: valójában ő is világ életében tenor szeretett volna lenni.