A koncertek
kaleidoszkóp-jelleggel mutatják be a kortárs zenét, mércének pedig a régi idők legnagyobb szerzőit idézik meg.
Idén a legendás zeneszerzők közül Mozart művei kapnak központi szerepet: népszerű zongoraversenyei és jól ismert operanyitányai is megszólalnak, és ezzel lépnek aztán párbeszédbe korunk hangzásai, értelmezései.
Megszólal Alfred Schnittke Moz-Art a la Haydn című műve, amely egy finoman humoros homage, Mozart egy befejezetlen művéből kiindulva. Messiaen Sept Haikai című műve egy hét darabból álló japán haikufüzér, amelyet a madárdalok ihlettek. Gubaidulina „hétszava" Jézus utolsó hét szavát szöveg nélkül, kizárólag zenével teszi érzékelhetővé a hallgatóságnak. Az argentin Golijov Ayre című dalciklusa különböző kultúrák színes meséit eleveníti meg szerelemről, háborúról arab, héber és spanyol nyelven. Berio Folk songs című darabjával folytatódik az eklektikus világzenei tematika, de hallhatjuk még tőle az Opus number Zoo című dadaista gegparádét is, akárcsak a Beatles dalainak parafrázisát, Harcsa Veronika előadásában. De rajta kívül fellép majd, többek között, Érdi Tamás, Fischer Nóra, Klenyán Csaba, a Szent Efrém kórus és a Keller Quartet is.
A műsorban magyar kortárs művészek bemutatói is szerepelnek: Jeney Zoltán, Vidovszky László és Csalog Gábor legújabb szerzeményét is ekkor hallhatja először a közönség. Vidovszky László -e; -p (sírfelirat) című művének premierje
Esterházy Péternek állít emléket.
A BMC-ben zajló egész napos zenei maratonról ezt mondta Keller András művészeti vezető: „Szeretnénk egy lazább, kötetlenebb együttlétet, felszámolni azt a merevséget, ami elválasztja az előadót a befogadótól." Ehhez a BMC épületének több szegletében párhuzamosan is zajló koncertek közti kontraszthatások is hozzájárulnak majd.