A braunschweigi Herzog Anton Ulrich Múzeumban találtak egy kutyarajzot, amiről kiderült, hogy Rembrandté. Ez azért is érdekes, mert már az 1770-es évektől, tehát jó száz évvel Rembrandt halála után már a múzeum tulajdonában volt a fekete krétával rajzolt kutya képe. Csak eddig úgy gondolták, hogy Johann Melchior Roos (1663-1731), egy német állatfestő munkája. Azóta megerősítették, hogy nem Roosé, hanem
valóban Rembrandté a rajz.
Thomas Döring, a múzeum igazgatója szenzációsnak tartja a felfedezést, amivel a múzeuma gazdagabb lett egy Rembrandttal. Az igazgató azt mondta, a rajz még
1772-ben került az intézmény birtokába,
amikor megvettek egy családi hagyatékot körülbelül 200 állatrajzzal. Ezek között volt az ülő kutya rajza is - mondta Döring a Frankfurter Neue Pressnek.
A rajzot azóta megvizsgálta Peter Schatborn is, az amszterdami Rijksmuseum egykori vezető Rembrandt-szakértője. Azt mondta, azért is különleges ez a felfedezés, mert eddig még
egyetlen kutyarajz sem került elő, amit Rembrandt készített volna.
A szakértő megerősítette, hogy Rembrandté a krétarajz, többek között azért is, mert jól látszik rajta a művész sajátos látásmódja. Azt mondta, Rembrandt nem csupán lerajzolt vagy lefestett egy állatot, hanem mindig karaktert is adott neki.
Az ülő kutya rajzát egyébként Amszterdamban, Párizsban és Bécsben lévő eredeti Rembrandt-rajzokkal is összehasonlították, és mikroszkóppal is elemezték. A szakértők szerint egyértelmű, hogy Rembrandt munkáját találta meg német múzeum. A festőnek amúgy nagyon kevés állatrajza maradt fenn, ezeket tanulmány céljából készítette. Kutyák leginkább az 1630-as években tűntek fel mellékmotívumként Rembrandt festményein.