Több mint 9 millióan nézték meg ezt a videót az első 24 órában, ami több, mint amennyit eddig bármelyik hasonló videó elért. Ugyanis nem egyszerű zenei videoklipekről van itt szó. A műfaj, amiben most rekordot döntött a The Chainsmokers DJ-páros a Coldplayjel karöltve, a dalszöveges, úgynevezett lyric-videó. Ezeknél
a képi világ a legtöbbször jóval egyszerűbb,
mint a rövidfilmek minőségét is hozó videoklipeké. Persze akad olyan lyric-videó is, ami ugyanolyan bonyolult, tele van élő szereplőkkel, csak éppen a dalszöveget is feliratozzák valami dizájnos módon. Na, a friss rekordervideó nem ilyen. Animáció azért van bőven, cserébe viszont nem kellett mozgósítani egy rakás szereplőt, statisztát vagy éppen a zenészeket.
Egyetlen élő szereplő, egy kisfiú ugyan megjelenik a klip elején, azt viszont már nehéz eldönteni a villódzó animációktól, hogy ez csupán egy fénykép, vagy egy egyszerű, de mégis videós beállítás.
De nem is ez a lényeg. Hanem hogy a Something Just Like This dalszöveges videóját február 22-én töltötték fel, és
az első 24 órában több mint 9 millióan nézték meg.
Cikkünk születésekor már majdnem 41 milliónál jár a klip. Az eddigi első napos csúcsot a YouTube lyric-videó kategóriájában Justin Bieber tartotta. 2015-ben állította fel a What Do You Mean címűs számának dalszöveges videójával. Azt 8,2 millióan nézték meg az első napon - írja a Billboard.
A The Chainsmokers egyébként igazi profinak számít ebben a videós műfajban. Ugyanis ők tartják a valaha legtöbbet lejátszott, youtube-os lyric-videó rekordját. A Closer című dalukhoz készített szöveges klipjüket eddig már 1,2 milliárdan játszották le a videomegosztón.
A Closer szöveges megoldása amúgy jóval túlmutat egy szokványos lyric-videón: