Michelle Terry a Globe igazgatótanácsával rendre összevesző Emma Rice helyét veszi át a világhírű színház élén. Rice munkáját sok bírálat érte kísérleti jellegű produkcióiért, valamint a hangerősítés és a modern színpadi világítás alkalmazásáért. A Rómeó és Júlia legutóbbi változatában például
nukleáris robbanófejek is szerepeltek, Júlia apja pedig dinoszauruszjelmezben táncolt, diszkózenére.
A művészeti vezetői tisztségre kiírt pályázatban nem véletlenül szerepelt az a kitétel, hogy a befutónak vissza kell térnie azokhoz a körülményekhez, amelyek jobban idézik az eredeti, 16. századi Globe Színház körülményeit. Michelle Terry azt hangsúlyozta, hogy számára a színház "csupasz tér", amelyben rendkívül fontos, hogy a színészek lássák a közönséget a színpadról. "Azt tanácsolnám a rendezőknek, ha például diszkózó Capuleteket akarnak, a fantáziájukban menjenek el a végsőkig, de aztán hozzák létre ennek az "unplugged" verzióját" - mondta, hozzátéve, hogy
bármelyik másik színház használhat modern fénytechnikát és hangerősítést, a Globe azonban egyedülálló intézmény, amelyik nem.
Michelle Terrynek azt is érdemeként említik, hogy olvasta Shakespeare összes művét és mindegyiket szereti - elődjét ugyanis sokáig üldözte az a szerencsétlen kijelentése, miszerint inkább hallgatná a The Archers című brit rádiós szappanoperát, semmint hogy átrágja magát a Shakespeare egyes sorain.
Abban a tekintetben azonban Michelle Terry sem kevésbé merész az elődjénél, hogy
az ő megrendelésére készülő első színmű főhőse az első angol költőnő, Aemilia Bassano,
aki egyes tudósok szerint azonos a Shakespeare szonettjeinek egy részét ihlető Dark Ladyvel, mások szerint pedig egyenesen
a szerzője volt több, Shakespeare-nek tulajdonított műnek is.
A velencei származású Aemilia Bassanónak egyébiránt egy itáliai zenész volt a férje, és I. Erzsébet angol királynő unokafivére, Henry Carey a szeretője.
A történészek többsége ugyan meglehetősen radikálisnak tartja és elveti azt az álláspontot, hogy valóban a költőnő volna egyes Shakespeare-művek szerzője, Michelle Terry azonban nem fél felvetni azt a kérdést, hogy vajon valóban Shakespeare írta-e az összes darabot, amely az ő nevét viseli. "Az a véleményem, hogy legyen a szerző akár egy férfi, akár egy nő, vagy akár egy tízfős csoport, a lényeg, hogy létezik. És
egyetlen ember vagy csoport sem alkotott hozzá foghatót soha"
- mondta a művek jelentőségéről Terry.
Az új művészeti vezető a foglalkozására nézve színésznő, a rendezésben nincs tapasztalata. "Szerencsére nem is fogok rendezni, úgyhogy emiatt senkinek sem kell aggódnia. Azt hiszem, nincs érzékem hozzá, a színjátszás a szenvedélyem" - hangsúlyozta. Éppen ezért reméli, hogy új feladatai mellett évadonként egy darabban azért színpadra tud állni.
Michelle Terry szerint a Globe vezetői nagy kockázatot vállaltak azzal, hogy színészt tettek meg művészeti vezetőnek, de ez bátorságot és reményt ad neki.