A romániai zsidók palesztinai emigrációja mint a modern Románia, Kelet-Európa és Izrael Állam történetébe, 20. századi átalakulásába mélyen beágyazott folyamat, az egyéni és kollektív emlékezet része jelenik meg Oana Giurgiu filmjében, aki
sikeres producerként több fesztiváldíjas román, illetve koprodukciós alkotást is jegyez
(Miért én?, Sieranevada, Varga Katalin balladája, Aglaja, Anyai szív).
Giurgiu első rendezése egyfelől személyes, másrészt alaposan dokumentált
kulturális-történelmi kalandozás,
amelyben a romániai zsidók és a románok több generáción átívelő,
olykor abszurd, máskor paradox
viszonya interjúk, visszaemlékezések és a rendező kommentárjai nyomán elevenednek meg. Giurgiu a román származású dadaista művészek, Tristan Tzara és Marcel Iancu előtti főhajtásként
papír-kivágásos kollázstechnikát alkalmaz
a történelmi és társadalmi folyamatok megjelenítésére, ez pedig a dokumentumfilmjét formanyelvileg is izgalmas kísérletté avatja. Az Aliyah DaDa a 2017-es Gopo Gálán a Legjobb dokumentumfilm díját nyerte el.
A filmet a Contact Zones. Transnational Encounters, Dialogues and Self-Representation in Contemporary Eastern European Literature, Cinema and Visual Cultures című nemzetközi konferencia keretében mutatják be szeptember 29-én, a rendező jelenétében. Maga a konferencia szept. 28. és 30. között zajlik az ELTE BTK-n.
A vetítést angol nyelvű beszélgetés követi a mozi emeleti kávézójában, a filmrendező, Doru Pop és Margitházi Beja filmszakértők részvételével.
A rendezvény támogatója a Budapesti Román Kulturális Intézet.