Azért függesztették fel a belgiumi, nagyhírű Genti Szépművészeti Múzeum igazgatóját, mert olyan orosz avantgárd műveket állított ki, amelyek hitelességét művészettörténészek és műkereskedők kétségbe vonják. A múzeumot négy éve irányító Catherine de Zeghertől szerdán este vonta meg bizalmát a munkáltató, a városi tanács.
A rangos múzeum termeiből január végén 24 vitatott, Malevics, Kandinszkij és Vlagyimir Tatlin aláírásával ellátott képet távolítottak el, hogy szakértői vizsgálatnak vessék alá őket, és február végén végleg be is csomagolták őket. Január közepén művészettörténészek egy csoportja nyílt levélben hívta fel a figyelmet a genti múzeumban kiállított orosz avantgárd alkotások erősen kétséges eredetére. A művészettörténészek ugyan nem minősítették hamisítványoknak a képeket, de hangsúlyozták, hogy
egyetlen katalógusban sem szerepelnek.
A kétes eredetiségű műveket az orosz avantgárdra szakosodott, egyébként belga-orosz származású Igor Toporovskitól kérte kölcsön a a genti múzeum, ami elsősorban azért problémás, mert sokan tartják megbízhatatlannak a műgyűjtőt. A botrány híre eljutott Oroszországba is, ahol a vezető múzeumok illetékesei
nagy óvatlanságnak nevezték olyan festmények tárlatra való felvételét, amelyek egyesek szerint egyértelmű hamisítványok.
Szakértők szerint az 1890-től 1930-ig tartó művészeti irányzatot, az orosz avantgárdot előszeretettel hamisítják. A városi tanácsban hétfőn este meghallgatott Catherine de Zegher azzal védekezett, hogy a kiállítás megszervezése közben kikérte két független szakértő véleményét is, ám a De Standaard című flamand lap szerdai cikke szerint a megnevezett művészettörténészek
azt állítják, hogy nem kaptak felkérést a múzeum igazgatóságától.
A vitatott műveket a múzeumnak kölcsönadó Igor Toporovski szerint igazságtalan és erőszakos támadás érte. A műgyűjtő azt mondta, a vádakat olyan műkereskedők terjesztik, akik az ügyfeleik között lévő gazdag oroszokkal kapcsolatos kereskedelmi érdekeiket féltik.