Az Operettszínház rendkívüli felmondással megvált egykori igazgatójától, művészeti vezetőjétől, rendezőjétől, Kerényi Miklós Gábortól. Tavaly robbant ki a botrány, amelyben a Kero néven is ismert rendezőt többen zaklatással, hatalommal való visszaéléssel vádolták meg. Úgy néz ki, a mostani
kirúgás pontot tett az ügy végére.
A Blikk információi szerint az amúgy nyugdíjazása előtt álló Kerényi kirúgásának egyik fő oka az volt, hogy a rendező az utóbbi időben több olyan nyilatkozatot is tett, amik rossz fényben tüntették fel az Operettszínházat. Kerényi valóban több interjút is adott az elmúlt hetekben, és még a közösségi média felületein is hosszan fejtegette véleményét a botrányról, amelyet lényegében csak magának köszönhet. Kerényit egyébként már korábban felmentette az Operettszínház a munkavégzés alól, de azóta is folyamatosan kapta a fizetését.
A rendező körül ősszel kirobbant botrány részleteit olyan művészek hozták nyilvánosságra, akiket Kerényi meglehetősen sajátos „pedagógiai-rendezői” módszerével próbált munkára bírni. Az első történet egykori táncosától, Maros Ákostól érkezett, aki elmondta, hogy Kerényi, 23 évvel ezelőtt, az Operettszínház igazgatójaként a Szegedi Szabadtéri Játékokon
bezárta egy szobába, ráparancsolt, hogy tolja le a nadrágját, majd elfenekelte egy vállfával.
Kerényi első nyilatkozataiban, utólag ezt az esetet „közös megegyezés alapján történő valaminek” nevezte, pedig a valóságban Maros Ákos csupán leszidásra számított, ehelyett teljesen mást kapott. Az Operettszínház már az első vádak után belső vizsgálatot indított, amivel – az akkori információk szerint – nem tudtak feltárni szexuális visszaéléseket. Kero nem sokkal a botrány kirobbanása után ugyan nagyon homályosan bocsánatot kért, de a nyilatkozatban nyilván semmilyen konkrétum nem volt. Leginkább a művészetre hivatkozva magyarázta meg a nyilvánosságra került, amúgy
nagyon nehezen magyarázható eseteket.
Idén több hónap telt el hallgatással, Kerényi darabjai továbbra is műsoron voltak az Operettszínházban, végül Kerényi a csendet az utóbbi hetekben törte meg interjúival, posztjaival, amivel igazából maga alatt kezdte vágni a fát. Többek között olyat is mondott, hogy a színházban kirúgással fenyegetik azokat, akik kiállnak mellette. Az ilyen nyilatkozatai miatt a darabjai szép lassan lekerültek, végül az utolsó, a Rómeó és Júlia is, amiért nagyon szeretett volna küzdeni. Ennek az útnak a végén pedig a csütörtökön kiderült kirúgás van, ami a színház hivatalos közleménye szerint április 13-án történt meg.