Az elemzést a Kreatív ismertette, az adatok alapján a legaktívabb médiaforrás az MTI volt,
a hírportálok közül pedig az Origo jelentette meg a legtöbb tartalmat a fesztiválokról.
Évek óta kiemelten foglalkozunk a témával, a beharangozók, koncertbeszámolók és fotógalériák mellett az Origo videós csapata, a Fesztiválturisták is rendszeresen bejelentkezik a legnagyobb rendezvényekről.
Az Imedia adatai szerint nagyjából ötezer cikk foglalkozott idén a Sziget Fesztivállal, vagyis
nagyjából a fesztiváltartalmak fele,
ugyanis a tíz legtöbb médiamegjelenést generáló magyar fesztivál összesen valamivel több, mint 10 ezer megjelenést (online, nyomtatott cikket, rádiós-tévés tudósítást) kapott.
A második és harmadik helyen a VOLT Fesztivál és a Balaton Sound áll, őket a középmezőnyben a Campus, az EFOTT, a Művészetek Völgye, az Ördögkatlan, a FEZEN követik. A médiamegjelenések 85 százaléka online jelent meg.