"Choupette egy gazdag lány" - mondta egyszer a divattervező a francia televíziónak, az AFP szerint ezzel utalva arra, hogy beleírta végrendeletébe a fehér, bolyhos burmai macskát. "Ő (Choupette) a saját szerencséjének kovácsa" - tette hozzá Lagerfeld, feltehetőleg arra a körülbelül
hárommillió euróra célozva, amelyet macskája keresett
azzal, hogy szerepelt egy német autógyár és egy japán kozmetikai márka reklámjában.
"Ha bármi történik velem, a személy, aki majd gondoskodik róla (Choupette-ről), nem fog nyomorogni" - mondta korábban Lagerfeld. Choupette - akit a divatvilágban "Császárnak" becézett divattervező Greta Garbo híres színésznőhöz hasonlított - egyfajta kultuszfigurának számít a divatvilágban, a közösségi médiában található oldalait több mint 170 ezren követik.
A macskáról ezenkívül könyv is jelent meg
Choupette, la vie enchantée d'un chat fashion (Choupette: egy divatmacska varázslatos élete) címmel, benne olyan fényképekkel, amelyeken Linda Evangelista szupermodellel vagy Laetitia Casta modellből lett színésznővel együtt látható.
A könyv tartalmazza Choupette kedvenc ételeinek receptjeit. Ilyen fogásnak számít például egy királyrákból, füstölt lazacból és kaviárból álló étel. Choupette ráadásul olyan ínyenc, aki a hétköznapi macskákkal szemben az asztalnál étkezik.
Olyan ő, mint egy emberi lény, csak egy extra tulajdonsággal, ami a hallgatás. Ő áll az én világom középpontjában
- mondta róla egyszer Lagerfeld.
Choupette 2011-ben került Lagerfeldhez, amikor egy fiatal barátja és múzsája, Baptiste Giabiconi férfimodell két hétre rábízta az állatot az excentrikus művész egy háztartási alkalmazottjára, a nyaralásból visszatérve azonban nem ment érte.