Szokatlan, de érdekes zenei párhuzamok merültek fel a beszélgetésben, amelyben nem lehetett és senki nem is akarta megkerülni a közelgő EP-választások témáját.
Kosik Kristóf azt mondta, hogy a rocker szemléletmód
a kitartásról, a küzdőképességről és az őszinteségről szól,
amely a hátrányoknak is az előnyeit próbálja meglátni.
Ezt állította szembe Kosik Kristóf „a safeplace-ek pátyolgatós, hipertoleráns, valóságtól elrugaszkodó hópehelyvilágával, amelyet a liberalizmus igyekszik kiterjeszteni mindenre" – írja a Pesti Srácok.
A magyar rocktörténetben otthonosan mozgó zenész-ügyvédnek a jelentősebb ellenzéki szereplőkre is volt egy-egy jellemző idézete híres dalokból:
A híres gitárt másfél évtizedes kutatással előkerítő Kosik Kristóf a műsor közepén megmutatta, mit tud az 1961-es Gibson, ami még úgy is igencsak értékes lenne, ha nem egy kivételes képességű gitáros használta volna annak idején.
Még az előkerült és megjavított gitár vállpántja is eredeti, és ugyanazzal a pengetővel szólaltatták most meg, amellyel Radics Béla játszott a Taurus zenekar 1972. május 1-jei, Ifjúsági Parkban tartott koncertjén.
A műsorban elhangzott, hogy Radics Béla egyszerű munkás származása ellenére túl tehetséges és önerőből túl népszerű volt ahhoz, hogy ezt eltűrje a kommunista államhatalom. A legendás gitáros zenei előmenetelét ellehetetlenítette, ezzel egész életét tönkretette az eszközeiben puhuló, de a szándékaiban változatlanul kíméletlen kádári diktatúra.
Arról is beszéltek, hogy az elszánt önképző Radics Béla végül csaknem húszévnyi zenei pályafutás után, nagylemez nélkül, fiatalon halt bele az alkoholizmusba, amely a korabeli szállóige szerint az egyetlen lehetséges út volt az értelmiség – és úgy látszik, az ellehetetlenített zenészek – számára is. Némi elégtétel lehetne, ha a némileg átalakított, híres gitárját signature modellként gyártaná majd a Gibson – ezt már kezdeményezték is a gyártónál.