A mai naptól elérhető a Mandiner nyomtatásban is, az újság hetilap formájában jelenik meg. A lap főszerkesztője, Szalai Zoltán a Magyar Nemzetnek adott interjújában azt mondta, hogy
Valós piaci igény mutatkozik egy nyomtatott polgári, konzervatív hetilapra Magyarországon.
Szalai azt mondja, hogy a Mandiner egy olyan szegmenst képvisel az online média világában, amelynek jelenleg nincs megfelelő nyomtatott lefedettsége.
Hiányzik egy olyan print hetilap, ami a mi – többségében jobboldali, konzervatív, értelmiségi – olvasótáborunkat szólítaná meg.
Olyanokat céloz meg az új hetilap, akik többre kíváncsiak, mint egy átlagos médiafogyasztó, és politikai, nemzetközi vagy éppen kulturális kérdésekben többféle véleményt olvasnának. Ezeket az igényeket kiszolgáló polgári hetilap jelenleg nincs a médiapiacon,
és a Mandiner ezt az űrt kívánja betölteni.
A főszerkesztő a lap hangvételével kapcsolatban azt mondta, hogy
a Mandinernek van egy önálló stílusa, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy az elmúlt két évben több mint kétszeresére nőtt az online felületünk olvasottsága.
Ezt a mind nemzetközi, mind hazai politikai kérdésekben mindenféle véleményre nyitott stílust fogjuk továbbvinni.
A lapot Szalai Zoltán azoknak ajánlja,
akik szeretnek a dolgok mögé látni, és nemcsak a hírekre kíváncsiak, hanem arra is, hogy mi miért történt valójában,
szeretnék a dolgok mozgatórugóit és az események miértjét is megérteni. Azoknak készítenénk az újságot, akik azt is szeretnék tudni, mik azok a nemzetközi tényezők, amelyek befolyásolnak egy-egy belpolitikai döntést.
Arról, hogy lesz-e ellenzéki politikus, elemző az újságban, azt mondta, hogy
mindenképpen úgy tervezzük, hogy ha valakinek minőségi mondanivalója van – legyen akár ellenzéki gondolkodó az illető –, akkor megszólaltatjuk majd.
Szalai azt mondta, hogy a
baloldali túlsúly van a nyomtatott hetilapok piacán.
Mi azt gondoljuk, hogy a jobboldalon van a több mondanivaló, és itt van jelentős olvasói érdeklődés is.
A sajtó összességét nézve egyértelműen nem igaz az az ellenzéki vád, hogy jobboldali túlsúly lenne. A korábbi teljesen torz szerkezethez képest, amikor nagyon erőteljes baloldali médiafölény volt, történt változás, de ha megnézzük az online piacot, ott egyértelmű a baloldali előny, és a televíziós világban is baloldali túlsúly érzékelhető. Pedig ez az a két szegmens, ami szerintem a leginkább befolyásolja a közbeszédet.
A lap felépítéséről és az első szám tartalmáról itt olvashat.