Az idei Piano Day koncertjeinek sorát a modern klasszikus szcéna két jeles képviselője, Jakob Lindhagen és Sofia Nystrand, művésznevén, Vargkvint koncertje indítja majd.
A Stockholmban élő és alkotó Lindhagen öt éves kora óta zenél, több hangszeren is játszik, de a filmrajongó közönség is ismerheti, hiszen számos alkotás zenéje fűződik a nevéhez.
Többek közt a Cannes-ban 2017-ben a rövidfilmek közt is versenyző Push It, vagy a svéd dokumentumfilmes, Ahang Bashi többszörösen díjazott, önéletrajzi ihletésű, Skörheten (Fragility) című filmjének zenéje is az ő keze munkáját dicséri.
Sofia Nystrand életében mindig fontos szerepet játszott a tenger, így nem meglepő, hogy 2019 áprilisában megjelent debütáló albumának is ez lett az egyik ihletője. A Hav címre keresztelt lemezen a zongora mellett olyan
különleges hangszerek is megszólalnak, mint az éneklő fűrész, a harmónium vagy épp a citera.
A két művész gyakran koncertezik együtt, gyönyörűen kiegészítve egymást; a színpadon hol egyikük, hol másikuk kerül előtérbe, míg a zenésztárs a háttérbe húzódva kíséri kollégája művészetét.
Különleges koprodukcióval érkezik a Zászlótérbe vaghy és Kertész Endre, akik most először állnak együtt színpadra közös produkcióban.
Vághy Tamást a Piano Day rajongói már jól ismerhetik, hiszen amellett, hogy évek óta állandó szereplője a hazai zenei életnek, 2017-ben ő hozta el először Magyarországra az eseménysorozatot, és fellépőként is minden évben kiveszi a részét a zongora ünnepléséből. Ezúttal a számos formációból ismert csellóművész, Kertész Endre lesz a partnere, akivel a koncert során egymásra improvizálva töltik majd meg a Zászlóteret zenével és varázslattal.
Aki egyszer is hallotta már Tom Adamset énekelni, az biztosan nem felejti el egyhamar az élményt.
A Cambridge-ből származó zenész gyengéd falzettje egyszerre lélegzetelállító és csontig hatoló, egyedülálló misztikumú atmoszférát teremtve bárhol, ahol fellép.
Adams nevét akkor ismerte meg a nagyközönség, amikor 2014-ben egy, az Una Cordát bemutató berlini eseményen önként jelentkezett kipróbálni a speciális zongorát. Mellesleg pedig megkérdezte a házigazda Nils Frahmot, nem bánja-e, ha énekel is mellé. Frahm nemhogy nem bánta, de ő maga tartotta a mikrofont az ifjú tehetségnek. Sőt, egy ponton be is szállt az improvizált minikoncertbe. A két zenész azóta is jóban van, sőt, turnéztak is együtt.
Az eseménysorozat záróakkordja is hasonló izgalmakat tartogat: a Fesztivál Színházban egy duplakoncert teszi fel majd a koronát a napra,
két, Magyarországon még sosem hallott előadóval.
A német CEEYS duó zenéjében a csellót és a zongorát hozza közel egymáshoz és a többi elektronikus hangszerhez. A Kelet-Berlinben felnőtt testvérpár, Daniel és Sebastian Selke előszeretettel von be különleges, vintage hangszereket szerzeményeikbe, ezáltal egy semmihez sem hasonlítható dallamvilágot és hangulatot létrehozva.
A zárókoncert az olasz Luca D'Albertóé, aki hazájában is csak ritkán lép fel, így Müpás koncertje még nagyobb kuriózumnak számít. Az olasz multiinstrumentalista zenész naptárja igencsak sűrű, hiszen
számos film, színházi darab és művészeti kiállítás zenei aláfestése fűződik a nevéhez, miközben az Editors frontemberével, Tom Smith-szel közös lemezén is serényen ügyködik.
Debütáló albuma, a 2017-ben megjelent ENDLESS hozta meg számára a hírnevet, a korong dalait később számos filmben és reklámban felhasználták. Ahogy itt, úgy a két évre rá megjelent EXILE című lemezen is minden hangszert maga szólaltatott meg, viszont utóbbinál a klasszikus hangszerek mellett hangsúlyos szerepet kapott az elektronika is. A zongora, a vonósok és a keleti ütős hangszerek mellett pedig a gong és a tibeti kvarc csengettyűk is szerephez jutnak. Müpás koncertjére egészen speciális elektro-akusztikus előadással készül, így a Piano Day zárókoncertje egyszeri és megismételhetetlen élménynek ígérkezik!
A részletes programot ide kattintva nézheti meg.