Ő volt az első japán divattervező, aki jelentős sikereket tudott elérni a francia divatiparban - írja róla a France24. A felsőkategóriás Kenzo márkát megalapító divattervező az 1980-as években vált híressé a nyugati öltözéket keleti vonásokkal megújító, választékos és kifinomult konfekciódarabjaival.
Bár Japánban - az Oszaka melletti Himedzsiben - született, csaknem egész divattervezői karrierje Párizshoz kötődik.
Utóneve, a Kenzo világszerte ismert divatmárka lett. Kenzo Takada (japánosan: Takado Kenzo) hazájában elvégezte a Bunka Gakuen híres divatiskolát, pályáját stylistként egy tokiói áruházláncnál kezdte.
Huszonöt évesen, 1964-ben érkezett hajóval Franciaországba. Csak rövid időre akart Párizsban marad, aztán végül odaköltözött.
Az első női kollekcióját 1970-ben mutatta be, majd 1983-ban az első férfi kollekcióját is elkészítette. 1988-ban pedig saját parfümöt dobott piacra Kenzo Kenzo néven.
Az utónevét viselő divatházat 1976-ban alapította.
Takada 1993-ban eladta a márkát Bernard Arnault milliárdos luxusipari konszernjének, az LVMH-nak, és 1999-től végleg visszavonult az üzleti élettől, és egyebek közt a festészetnek hódolt. Tíz évvel később kétmillió euróért elárvereztette 1300 darabból álló műgyűjteményét.