Nehéz elképzelni, de sok világhírű zenésznek még a járvánnyal sújtott 2020-as év is komoly – forintban kifejezve – milliárdokat hozott. Természetesen nem a különböző szponzoroktól származó, vagy akár a (többek között streamingszolgáltatásból eredő) zeneeladásokról van szó. Hanem arról, ami minden zenész első számú bevételi forrása, és állítólag ez élteti őket leginkább. Az élőzene, vagyis a koncertezés. Pedig a járvány miatt a legnagyobb világsztárok is lemondták vagy kénytelenek voltak lemondani turnéikat, de
az év első három hónapja így is sokaknak hozott jelentős bevételt.
Nyilván a bevételek az ő esetükben is jócskán elmaradtak a vártakhoz képest, azonban innen, Magyarországról nézve így is komoly, sok tízmillió dolláros összegeket turnéztak össze.
A 2020-as turnébevételi lista élén Elton John van, aki 2018-ban kezdte el a Farewell Yellow Brick Road elnevezésű, utolsónak szánt turnéját, amelyet nyilván meg kellett szakítania a járvány miatt. Az eredeti tervek szerint 2020-ban lett volna vége a hároméves sorozatnak, de ki tudja, a járvány mikor engedi majd befejezni a turnét. Ebben az évben mindössze 38 koncertet adott 23 különböző városban, és ezekkel összesen 87 millió dolláros bevételre tett szert, ami nagyjából 25 milliárd forintnak felel meg. Elton John a két évvel ezelőtt kezdődött turnéjának 112 államosával összesen 215 millió dolláros bevétele volt 2019-ben, idén pedig
két hónap alatt kereste meg ennek majdnem a felét.
Az idei lista második helyen Celine Diont találjuk, aki hasonló összeget keresett, ráadásul nagyon hasonló koncertszámmal. Ez azt jelenti, hogy mindketten hasonló gázsiért állnak színpadra, ami esetükben valamivel több, mint 2 millió dollár, tehát 6-700 millió forint. Celine Dion idén 71 millió dollárt keresett a maga 33 koncertjével, amelyeket 27 különböző városban adott még az év elején. A koncertenkénti átlag jegyár 174 dollár volt, ami több mint 50 ezer forint. Celine Dion tavaly, késő ősszel kezdte Courage World Tour elnevezésű sorozatát, amelynek egyik állomásaként Budapestre is eljött volna, és 2020 júniusában adta volna első magyarországi koncertjét, azonban a járvány miatt 2021 májusára tették át az Aréna-koncertet.
A harmadik helyen az elsősorban karácsonyi tematikával dolgozó, 1996-ban alakult Trans-Siberian Orchestra áll. Ők már valamivel visszafogottabb gázsiért állnak színpadra, legalábbis arányosan biztos, mivel esetükben nem egyszemélyes produkcióról van szó, hanem rengetegen vannak egyszerre a színpadon. A 2020-as csonkaturnéjuk alatt is jóval több koncertet adtak, mint az első két sztár. A Trans-Siberian Orchestra idén 91 koncertet adott 51 városban, és ezzel 58 millió dollárt kerestek. Az átlagos jegyár a fellépéseiken 65 dollár volt, ami körülbelül 19 ezer forintot jelent.
Világ körüli turnéjával idén a negyedik legtöbb pénzt kereső formáció a U2 volt. Összesen 10 koncertet adtak, de mivel egy fellépésük bevétele 5 millió dollárnál is többet hozott nekik, így ezzel a 10 fellépéssel is több mint 50 millió dolláros bevételük volt. Őket követi hasonló gázsival az Adam Lamberttel felálló Queen, akik a U2-hoz hasonlóan idén mindössze 10 koncertet tudtak adni a tavaly nyáron indított The Rhapsody Tour elnevezésű koncertsorozatukkal.
A következő helyeken a 2019-ben a Sziget Fesztiválon is fellépő Post Malone, az Eagles, a Jonas Brothers, a Dead & Company és végül Andrea Bocelli van. A világhírű tenor idén húsvétkor a milánói dómban adott emlékezetes koncertet, amellyel több rekordot is megdöntött. Azóta és korábban sem volt olyan élő adás a YouTube-on, amelyet az adást követő első 24 órában több mint 30 millióan megnéztek volna. Az élő adásokat egyszerre követők számában is rekordot döntött a Bocelli-koncert. Volt olyan pillanat, amikor egyszerre 2,8 millióan nézték az adást.
A sztárok nagy része egy évvel eltolta a világkörüli turnéját, azonban a 2021-es dátumok és állomások sincsenek kőbe vésve, mivel mindenki a vakcinahasználat és a korlátozások várható pozitív hatásától teszi függővé fellépését.