„Csakis művészi érték való a gyermeknek, és minden más árt neki! A csecsemő táplálékát is jobban megválogatják, mint a felnőttét, vitamindús zenei táplálék kell a gyermeknek. E nélkül nem szűnik meg az egész magyar társadalom krónikus és immár gyógyíthatatlan avitaminózisa.” A Budapesti Operettszínház olvasópróbáján Bozsik Yvette rendező Kodály Zoltán szavait idézve hívta fel a figyelmet a gyermekek zenei és színházi nevelésének fontosságára.
„Anyaként nagyon fontos számomra, hogy a gyermekeimnek élményt tudjak adni, ebbe pedig beletartozik a színház is. Sőt úgy érzem, a színházra való nevelést nem lehet elég korán kezdeni”- folytatta Bozsik Yvette. „Sok gyermekdarabot rendeztem már pályám során, több korosztály számára, rendeztem csecsemő előadást is, és olyan felnőtteknek szóló operákat is feldolgoztam, átértelmeztem gyermekek számára, mint Mozart Varázsfuvolája a Müpa színpadán. A magyar népmeséktől kezdve a Pinokkióig, közel tizenöt gyermekdarabot rendeztem és koreografáltam, közöttük mindhárom Rozsda Lovag művet. (A Rozsda lovag, Rozsda lovag és a kísértet, Rozsda lovag és Fránya Frida) Számomra ez egy ismerős anyag, más színházakban már megrendeztem és olyan jól sikerült, hogy a német jogtulajdonosok nekem adták a magyarországi színpadi rendezés állandó jogát.”
A Rozsda lovag című mese, eredeti német nevén Ritter Rost 1987-ben látta meg a napvilágot, és Németországban ma már a kultikus gyerekkönyvek egyik klasszikusának számít. Magyarországon eddig három része jelent meg: A Rozsda lovag, A Rozsda lovag és a kísértet és A Rozsda lovag és Fránya Frida címmel. A mesesorozatból animációs családi mozifilm is készült, a filmet a magyar mozik is játsszák, továbbá 3D-s számítógépes animációs sorozat is, melyet Magyarországon az M2 televíziós csatorna sugárzott. A népszerű német mesesorozatból Felix Janosa magyar származású zeneszerző készített musicalt, dalra fakasztva a történet szereplőit. A Rozsda Lovag és Fránya Frida című kötet 2011-ben látott napvilágot magyarul, a kötethez tartozó CD-melléklet hangfelvétele a Budapesti Operettszínház színművészeinek közreműködésével készült, a mesélő Jakab Csaba volt.
A Rozsda lovag és Fránya Frida történetében váratlan látogató érkezik Páncélvárba: Fránya Frida, a boszorkány. Azon nyomban brekegő, felhúzható bádogbékává varázsolja a lovagot, de valójában Kokszra, a sárkánygyerekre fáj a foga, aki megsejtve ezt, kereket old. Hihetetlen kalandjai során kalózokkal, rablókkal, sőt egy csapat cápával is találkozik. Szélvész várkisasszony sem ül tétlenül, útra kel, hogy megküzdjön Fránya Fridával és megmentse barátait
A Budapesti Operettszínház olvasópróbáján a rendező arról beszélt a társulatnak, hogy az eredeti német musical látványos ötletekkel, furcsa és mókás karakterekkel, humorral és szellemes ábrázolással tanítja a kicsiket és a nagyokat arra, hogy nem kell mindig szuperhősökben hinnünk, hanem egy kedves és félős csupa szív karakter is lehet hős. A Rozsda lovag és Fránya Frida üzenete az, hogy nem az erőnktől és a pozíciónktól leszünk valakik, egyszerűen, emberségesen is elérhetjük a célunkat, sőt úgy lehet igazán.
Az olvasópróbán kiderült az is, hogy ez a mese a környezettudatosságra nevel. Maga a Lovag egy újrahasznosított fémből készült karakter és a térben található tárgyak is kidobott májkrémes és szardíniás dobozokból és más újrahasznosítható anyagokból állnak. Nem kell a fényes, a gazdag, viszont figyeljünk a környezetünkre, a természetre, az állatokra! - ezeket az üzeneteket sugározza a darab, miközben elrepít minket más országokba, kultúrákba, például a Távol-Keletre, Fránya Frida elvarázsolt kastélyába is.
A rendező arról is beszélt, hogy a darabban szereplő karakterek remek lehetőségeket nyújtanak a színészek számára, hiszen rengeteg dal és tánc vár rájuk, miközben commedia dell'arte stílusban kell játszaniuk, sokszor néma szerepben. „A karakterek megfelelnek egy-egy commedia dell'arte archetípusnak, például Rozsda Lovag Pierrot, Koksz Brighella, Szélvész Colombina, Süveg Pulcinella, Hajóskapitány Pantalone.
A Rozsdalovag jelmeztervezője, Berzsenyi Krisztina kiemelte, hogy mivel ez egy stilizáltan rajzos mese, ezért a jelmezek is eltúlzott formákkal, színekkel valósulnak meg. „ Vidám, tiszta színeket használunk, kedves, vicces karaktereket jelenítünk meg szivacstöméses formákkal, furcsa fejdíszekkel. Úgy fognak kinézni a szereplők, mintha rajzolva, festve lennének.” (Berzsenyi Krisztina)
Az előadás díszlettervezője, Vati Tamás arról beszélt, hogy „A könyv jellegzetes képi világától nem nagyon fogunk eltérni. A kellékkekként megjelenő régi használati tárgyak arra hívják fel a figyelmet a darabban, hogy ne dobjuk ki azt, ami régi, hanem szereljük meg, javítsuk meg, szeretgessük.
A Rozsda lovag és Fránya Frida előadás zenei vezetője Tassonyi Zsolt, koreográfusa Krizsán Dániel, a játékmester pedig Gombai Szabolcs lesz.