Terzopulosz már az első csapatával, 1965-ben is a Bakkhánsnőket rendezte. Ez a munkája szülte meg a nevével fémjelzett módszert is. Terzopulosz azt vallja, hogy a tragédiában nem léteznek karakterek, ahogy a drámai színházban. A szereplők kapcsolatát vizsgálva mélyebbre kell ásnunk. De ehhez a drámai színház módszerei nem elegendők. Pusztán az érzelmekre hagyatkozva a színész nem tud teljes mértékben összekapcsolódni az anyaggal.
Az ókori görög színházban Dionüszosz a színház istene.
A mitológiában a bor istenének mondják, de ő ennél sokkal több. Mi, a színházban, a sokszoros átalakulás isteneként tekintünk rá. Láthatjuk a darabban is: egyszer férfi, egyszer nő, egyszer isten, egyszer állat, egyszer ember. Folyamatos átalakulása a legmélyebb ösztönök felszabadításával, mozgósításával lehetséges.
Ezek ott vannak minden egyes emberben, de mélyen elfojtva. Therzopulosz módszere segít megismerni, felszínre hozni, irányítani ezeket az energiákat. Lényegében egy sajátos felfogás a testről – összegezte a színész.
A mű alapállapota a „bakkhánsság" maga, ami egy eksztatikus állapot. És nem csak ehhez a konkrét műhöz köthető, a színháznak is ez az alapja.
A legfontosabb tényező az energia. Sokszor beszélnek a színházban energiáról, de ezt gyakran csak az izomerőre értik. Pedig sokkal többről van szó, értelmi és érzelmi energiáról is. Therzopulosz módszere mindezt egyszerre segít mozgósítani. A napi feladat a rekeszizommal való munka, érzékeink finomítása.
A Test, - mondja Therzopulosz – így, nagy kezdőbetűvel, sokkal többet jelent, mint fizikai testet. Magába foglalja az érzékeket, érzéseket, fantáziát, ösztönöket. De mindez a helyes rekeszi lélegzésből indul ki - fogalmaz a görög színész. Attól kezdve, hogy belépünk az energia világába, a testünk meglágyul, felélénkül, élettel lesz tele, megerősödik. De egyszersmind lágyabbá is válik - eltűnnek a gátak, az értelmi- és izomellenállások. Megérkezünk egy – mondhatjuk így – pszichoszomatikus energiamezőbe.
Ezt a kifejezést is sokszor félreértelmezik. Miközben ez egy nagyon konkrét dolog. Arról van szó, hogy az ember egész léte, a teste, a lelke, minden összekapcsolódik. Terzopulosz módszere tehát egy ilyen összetett, pszichoszomatikus munkafolyamatot jelent, ami független a próbáktól és az előadástól, ezzel külön kell dolgozni. Persze a tréningeken megteremtett alapokat felhasználjuk a színpadon.
Ez egy befektetés, amelynek az eredménye remélhetően látszik majd az előadás minőségében.
Sokfelé mutattuk már be ezt a módszert, sokféle reakciót ismerünk. A színészek, akikkel most dolgozom, igazán nagyszerűen teljesítenek. Jól fogadták a tanítást és komoly fejlődésen mentek keresztül.