Nem bíznak egymásban a gyerekek

Vágólapra másolva!
Ha például arról van szó, hogy egy új játékot kell megtanulni, szívesebben fordulnak felnőttekhez a szabályok megismeréséért.  
Vágólapra másolva!

A tanulmány Február 22-én jelent meg a Fejlődési Pszichológia szaklapjában, a hozzá kapcsolódó kísérletek során 44 három és négy év közötti gyermeket vizsgáltak Dr. Hannes Rakoczy vezetésével Németországban a Planck Emberi Egyedfejlődési Intézetben.

Mutattak egy videót a gyerekeknek, melyen egy kitalált játékot játszottak, amit "daxolásnak" neveztek el és egy kisfiú vagy egy férfi magyarázta el, hogyan kell helyesen daxolni. Majd a kicsiket megkérték, hogy daxoljanak, közben rögzítették melyik módot választják. Ezt követően egy bábot is mutattak a gyerekeknek, aki mondta, hogy most itt az idő, hogy ő daxoljon. Mindkét módon, vagyis a levetített filmben a fiú és férfi által leírt változatokon daxolt, és rögzítették a gyerekek reakcióit.

Végül, az eredményeket összegezve a kutatók úgy találták, hogy a gyerekek határozottan többször utánozták azt a módot, ahogy a felnőtt daxolt, mint ahogy a fiú. Amikor pedig a báb utánozta azt, ahogy a fiú daxolt, a gyerekek gyakran tiltakozva léptek közbe, hogy rosszul csinálja.
Dr. Rakoczy így nyilatkozott erről: "Az eredményeink azt mutatják, hogy a gyerekek jobban preferálják, ha a szabályok által vezérelt cselekvéseket, mint például egy új játék megtanulását, felnőttektől sajátíthatják el.

Arra is számítanak, hogy más emberek is úgy tanulják meg és adják elő a tevékenységeket, mint ahogy a felnőttek teszik; ezt a báb esetében is tapasztalhattuk, akinek szintén a felnőttet kellett volna követnie, nem pedig a fiút. Ezek az eredmények azt mutatják meg, hogy a fiatal gyermekek a felnőttek viselkedését tekintik a jónak és azokat is követik. Mindez egy szélesebb szociális kutatást ösztönözhet a jó és rossz viselkedésminták területén."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!