A munkacsoportot vezető Elizabeth Poposki (Indianai Tudományegyetem) szerint a szakmák számának növekedése következtében a munkahelyi hatékonyság fontos összetevője lett a sokféle feladat ellátásának képessége (pl. légiirányító, taxisofőr, telefonos operátor, recepciós és sok más munkakör esetén). Megállapították, hogy azokat az egyéneket, akik szeretik a sokszínű feladatkört, az ilyen tevékenység elégedettséggel tölti el annak ellátása közben. Vagyis amennyiben a munkáltató rendelkezésére áll egy ilyen, a preferenciát mérő eszköz, annak segítségével könnyebb megtalálni azokat az egyéneket, akik az adott munkakört ellátni képesek.
Több feladat szimultán ellátása gyors döntési készséget feltételez, hogy melyik legyen a figyelés fókuszában. Az idegtudósok szerint az emberi agy képtelen egyszerre két dolgot ellátni. A vizsgálat során Poposki és munkatársai azt tanulmányozták, az egyének miként tudnak váltani a több feladat között - minként a számítógép is vált a programalkalmazások között.
Poposki kutatásának következő célja az lesz, miként lehet a preferenciaeszközt alkalmazni arra, hogy megelőzhető legyen a munkatársak cserélődése, valamint, hogy a munkáltatók információt kaphassanak a dolgozók munkahelyi elégedettségéről.