Négy korábbi tanulmány eredményeit elemezték, kettő a kizárólag sms-ből álló programokat, kettő pedig a mobil telefon és az internet párhuzamos alkalmazását vizsgálta a dohányzásról való leszokás támogatása terén. A négy tanulmányban összesen kb. 2 600 dohányos vett részt, mindenféle korosztályból.
Az összehasonlító elemzést végző kutatók megfigyelték, hogy az sms-program résztvevői kétszer annyian tették le a cigarettát hat hét után, mint a kontrollcsoport tagjai. A média-mix programban résztvevők is sokkal inkább tartani tudták magukat az elhatározásukhoz.
"Gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy amikor a dohányosban megkívánja a cigit, közvetlenül a programnak küldhetik el a "vágy" szót, és olyan választ kap, ami tippeket ad, miként vonja el a saját figyelmét, pl. zenehallgatással, sétával." - mondta Whittaker. Az elemzők azonban hangsúlyozták, hogy a leszokás így is rendkívül nehéz, a legtöbben többször is nekivágnak, mielőtt sikerül.