A texasi központú szupermarket-hálózat - amelynek alapfilozófiája a helyes táplálkozás támogatása - úgy döntött, egészségesebb életmódra serkenti saját dolgozóit.
Az önkéntes program elve az, hogy aki jobban odafigyel az egészségére, nagyobb engedményt kap vásárláskor. Jobban jár az, aki nem vagy keveset dohányzik, és előnyösebb áron juthat a cég termékeihez az is, akinek jobb a vérnyomása és koleszterinszintje.
Az alkalmazottakat a vizsgált adatok alapján négy kategóriába sorolják. A legfittebbek platina osztálya az általános 20 százalékos dolgozói kedvezmény felett további 10, vagyis összesen 30 százalékos vásárlási előnyt nyújt. Ezt követi az arany, az ezüst, majd a bronz kategória, ez utóbbi 22 százalékos előnyt jelent.
Az Egyesült Államokon kívül Kanadában és Nagy-Britanniában is jelen levő Whole Food Market persze nem önzetlenül jutalmazza fitt dolgozóit: a cél az alkalmazottakra költött egészségügyi kiadások lefaragása.
Az életmódprogram iróniája, hogy éppen az egészségesebben élő, helyesebben táplálkozó dolgozók kapnak nagyobb kedvezményt, míg a kövérebbek, akik jobban rászorulnának a természetes, tápláló termékekre, drágábban vehetik meg azokat.
A Whole Food Market boltjaiban alapvetően természetes és biotermékek kaphatók, nem forgalmaznak tartósítószert vagy színezéket tartalmazó élelmiszereket, italokat és háztartási termékeket.