Legutóbb május közepén, San Franciscóban vehetett át díjat a 3D-s, online játszható biliárdjátékért a cég képviselője. Szabó Dániellel, a program vezető fejlesztőjével a játékról, annak tudományos alapjairól és biliárdozási szokásairól beszélgettünk.
Az Önök által fejlesztett három dimenziós online játékok az utóbbi években már több komoly elismerést kaptak itthon és külföldön egyaránt. Kérem, röviden beszéljen ezekről a díjakról!
- Első díjunkat az eFestival 2004-es versenyén nyertük, ahol a Mindennapjaink informatikája kategóriában második helyezést értünk el FlyOrDie.com honlapunkkal. Ez az évente megrendezett verseny az online és a multimédia szakma seregszemléje, magyar tartalmakra "specializálódva". Ennek nemzetközi megfelelője az Európai Multimédia Szövetségek Konvenciója (EMMAC) Európai Kiválóság a Multimédiában Díja (European Seal of Excellence in Multimedia), melynek arany fokozatát 2005-ben kaptuk meg, szintén a honlapunkért. Legfrissebb díjunk, a Duke's Choice Award annyiban más, hogy ezt a 3D biliárdjátékunk kapta mint a szórakoztató kategória győztese. Ez az egyetlen kategória, amelynek győztesét nem szakmai zsűri választja ki, hanem a közönség szavazatai döntik el. A díjat május 16-án adták át San Franciscóban, a JavaOne konferencián.
Szabó Dániel a Duke's Choice Award és az eFestival 2004 díja között |
Mitől lesz sikeres egy online biliárdjáték?
- Az interneten sok helyen találhatunk biliárdjátékot. Ami miatt a mi változatunk sikeres, az valószínűleg az, hogy nálunk egy játékban egyszerre van jelen sok lényeges elem, ami máshol csak részekben található meg: intuitív kezelés (az egér veszi át a dákó szerepét); realisztikus fizikai szimuláció (úgy gurulnak a golyók, mint a valóságban); háromdimenziós megjelenítés. A játék ingyenesen játszható, kattintásra indul, és nem kell letölteni, installálni (vagyis biztonságos, nem tehet kárt a gépben). A játék közösségépítő szerepét sem hagyhatjuk ki: mások ellen játszhatunk, ismerkedhetünk, beszélgethetünk.