Napjainkban a médiumok, mindenekelőtt a televízió elterjedtsége jelentős mértékben átalakítja a szocializációs folyamatot. A mára már hagyományosnak tekinthető médiumok (film, újság, televízió, videó stb.) mellett a gyorsan elterjedő új technológiák is egyre jelentősebb szerepet játszanak a gyerekek és a fiatalok mindennapjaiban. Ennek következtében a gyerekkorban és fiatalkorban szerzett tapasztalatok egyre nagyobb arányát a médiumokból áradó és folyamatosan ismétlődő üzenetek teszik ki. A médiumok intenzív használata és a rájuk jellemző modellek, ábrázolások folyamatos jelenléte jelentősen befolyásolja azt, hogy milyen képük van a fiataloknak a valóságról, a társas világ normáiról és a szociálisan elfogadott viselkedésről. Mindez hatással van a felnövekvő egyén viselkedésére, gondolkodására, érzelmi életére, sztereotípiáira, szexualitására, identitásának alakulására. Ezeket a hatásokat azonban nagyban befolyásolja az, hogy miként értelmezi az egyén a médiában látottakat/hallottakat.
Az előadás először a média hatásának általános elméleti kérdéseit taglalja. Ezután a téma egyik fontos részterületét emeli ki: megvizsgálja, milyen tényezőktől függ, hogy mit értenek a gyerekek a médiából, és bemutatja a felnőttek szerepét a gyerekek médiához való viszonyában.
Az előadás helye és időpontja: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Informatikai Épülete (Budapest XI., Magyar tudósok körútja - régi nevén Pázmány Péter sétány - 2.), Kozma László nagyelőadó; 2004. november 8., 19:30