Ha Japánról hall, vagy ott jár az ember, gasztronómiájáról, és alkoholos italairól nem éppen a sör jut először az eszébe, pedig tea ide, szaké oda, a japánok kedvenc itala akkor is a sör. Minden a 17. században kezdődött, amikor a holland kereskedők megnyitották az első sörcsarnokot a Japán és a Holland Birodalom közötti útvonalon dolgozó tengerészeknek. Ekkor találkoztak a japánok először a sörrel, és szerencsére nem utoljára.
A külkereskedelem fellendülésével az importált sörök korlátozott mennyiségben hozzáférhetővé váltak a japánok számára, de Európából és a világ egyéb tájairól is érkeztek sörfőző mesterek, hogy hozzájáruljanak a helyi ipar növekedéséhez. Több sörfőzdét nyitottak ebben az időben, de nem mindegyik tudott igazán jelentőssé válni, ez ugyanis csak az Asahinak sikerült. A mai Asahi elődjét, az Oszaka Sörfőző Céget 1889-ben alapították meg, és bevezették az Asahi sört, ami nagyon hamar az egyik legeladottabb sörfajta lett Japánban. A II. világháború idején sem csökkent a japánok sör iránti lelkesedése, ugyanakkor az Asahi visszacsúszott az első helyről az alkoholos italok piacán, de minden erejével megpróbálta azt visszaszerezni.
Folyamatos fejlesztésbe kezdtek, melynek eredményeként új kategóriával gazdagították a Japánban megtalálható sörök kínálatát. 1987-ben vezették be az Asahi Super Dry-t, ami azonnal elsöprő sikert aratott a fogyasztók körében, ezzel a cég visszakerült a csúcsra. Ez a siker pedig alapvetően megváltoztatta a játékszabályokat, és persze a piaci helyzetet. Már az elnevezése is rendhagyó volt: mivel az egyedülállóan sima ízt egyik sörrel kapcsolatos kifejezés sem jellemezte, a bor világából kölcsönöztek tehát egyet, így lett super dry, vagyis szuper száraz.
Természetesen a többi sörfőzde is bele akart kóstolni a siker ízébe, ezért rohamtempóban indult a száraz sörök gyártása, és piacra dobása Japánban, vagyis elkezdődött a „száraz háború”. Hiába azonban a nagy igyekezet, a próbálkozások többnyire csúfos kudarccal zárultak. Az Asahi Super Dry-t egyik gyár terméke sem tudta túlszárnyalni, még ha volt is olyan próbálkozás, amely elnyerte az emberek tetszését, akkor sem csökkent az eredeti száraz sör iránti igény. A Super Dry repítette tehát a csúcsra a céget, vagy pontosabban vissza, a régi, jól kiérdemelt helyére. Ahhoz pedig, hogy mi is megízlelhessük ennek az italnak az ízét, és megérthessük a sikerét, már nem kell Japánig utazni. A Dreher Sörgyárak jóvoltából ugyanis idén tavasztól széles körben elérhetővé válik ez a termék a magyar piacon is.